شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
صدور هر رأی طلاق هماننده یک بمب مخرب است

شوشان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: صدور هر رأی طلاق، در درازمدت می‌تواند همانند یک بمب برای جامعه مخرب باشد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در اولین جلسه کارگروه فرهنگی این معاونت، اظهار داشت: نزدیک به 20 درصد پرونده‌های ارجاع شده به دادگاه‌های خانواده استان، منجر به صدور رأی طلاق می‌شود که این آمار برای مسئولان فرهنگی استان هشدار دهنده است.

وی تصریح کرد: هنگامی که یک خانواده با صدور رأی طلاق از یکدیگر جدا می‌شوند، کانون آن خانواده فروپاشیده و بحران‌هایی برای اعضای آن و حتی اطرافیان شکل می‌گیرد. حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: متاسفانه نگاه به زنان مطلقه در جامعه مناسب نیست و از این رو زنان بیشترین آسیب را در یک جدایی متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این درصد بالایی از افرادی که مرتکب جرائم می‌شوند، متعلق به خانواده‌هایی هستند که از آسیب طلاق در امان نمانده‌اند. معاون قضایی دادگستری خوزستان بیان داشت: عدم حضور هریک از والدین در خانه، موجب بروز افسردگی و ناهنجاری‌های مختلف در میان دیگر افراد آن خانواده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی با اشاره به نقش فرهیختگان جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: ائمه جمعه و جماعات و اساتید دانشگاه در این خصوص وظیفه‌ای خطیر به عهده دارند.

وی اظهار داشت: مسائل اجتماعی همچون طلاق باید توسط هنرمندان شناخته شده و محبوب جامعه با فیلم‌نامه‌های قوی به تصویر کشیده شود تا شاهد اثرگذاری در کاهش آن‌ها باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان خواستار تشکیل جلسات شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده استان به صورت مستمر و حضور منظم همه اعضاء در این جلسات شد.
در ادامه این جلسه احکام مسئولیت اعضای شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده استان خوزستان برای فعالیت در سال 1395 به آنان ابلاغ شد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار