شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
دکتر سیاح برگرد: خوشبختانه در جشنواره کشوری شهید مطهری امسال، از 6 فرآیند ارسال شده دانشگاه به وزارت، یک فرآیند موفق به کسب مقام دوم کشوری و دو فرآیند شایسته تقدیر شناخته شدند که این رتبه معادل مقام چهارم کشور است
دکتر مهدی سیاح برگرد مدیر مرکز مطالعات وتوسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص برگزاری جشنواره آموزشی شهید مطهری عنوان داشت: از 9 سال پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای بزرگداشت مقام معلم تصمیم به برگزاری جشنواره ای تحت عنوان"جشنواره شهید مطهری" نمود که در این جشنواره از اساتید و روش های آموزشی برتر در تمام کشور تقدیر و قدردانی می گردد.

وی ادامه داد: به تدریج برگزاری این جشنواره شکوفاتر شده و دانشگاه ها همت بیشتری جهت برگزاری جشنواره گماشتند و همچنین مقرر شد هر ساله، ابتدا این جشنواره در هر دانشگاه جهت تقدیر از فرآیندهای آموزشی برتر همان دانشگاه برگزار و سپس یک جشنواره کشوری نیز جهت تقدیر ازفرآیندهای نمونه آموزشی کشوری برگزار گردد.

سیاح برگرد با بیان اینکه امسال جشنواره شهید مطهری دانشگاه در 6 اردیبهشت ماه در تالار شهداء دانشگاه و جشنواره شهید مطهری کشوری از 10 لغایت 12 اردیبهشت ماه 95 در تهران برگزار می شود، از تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دعوت نمود تا در این جشنواره شرکت نمایند.

وی اضافه کرد: در جشنواره کشوری، شیوه های جدید آموزشی، روش ها و برنامه های آموزش پزشکی در دنیا در کنار یک سری کارگاه های آموزشی در حوزه آموزش پزشکی به شرکت کنندگان ارائه می شود.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه اظهار داشت: امسال از میان 8 کارگاه آموزشی برگزار شده در جشنواره، یک کارگاه آموزشی از طرف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با عنوان " روش های جستجو مقالات در حوزه علوم پزشکی" با سخنرانی دکتر رحیم، اینجانب و دکتر اسلامی در تاریخ 10 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که اعضای هیئت علمی سراسر کشور می توانند از طریق سایت جشنواره شهید مطهری در این کارگاه ثبت نام نمایند.

وی تصریح کرد: هر سال فعالیت های نوآورانه در زمینه آموزش پزشکی از دانشگاه های سراسر کشور به وزارت اعلام می شود که امسال مقرر شد از هر دانشگاه تعداد 6 فرآیند نوآوری در زمینه آموزش پزشکی معرفی گردد که خوشبختانه نیمی از فرآیندهای معرفی شده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صاحب رتبه و مقام کشوری شدند.

سیاح برگرد ضمن تبریک به اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه جهت کسب این موفقیت بزرگ خاطر نشان کرد: فرآیند با عنوان" ارتقاء کیفی عملکرد آموزشی دانشجویان دارای افت تحصیلی با استفاده از فرایند اثر بخش تکنیک شناختی رفتاری (C.B.T)دردانشگاه علوم پزشکی اهواز " در حیطه مشاوره و راهنمایی ارائه شده توسط دکترساسان موگهی، رباب دغاغله، دکتر سید احمد حسینی، مهندس حسین کمیلی ثانی، حمیده ابافت، زینب محمدی دره شوری و علی فتحی موفق به کسب مقام دوم کشوری در فرآیندهای نوآورانه شد.

وی ادامه داد: دو  فرآیند با عنوان" پیشبرد و ارتقاءآموزش و یادگیری درس آناتومی با استفاده از تلفن های همراه "در حیطه محصولات آموزشی ارائه شده توسط دکتر وحید بیاتی، لیلا رهبان، مهدیه بیاتی، الب ارسلان منظمی، محمد شفیعی و البرز جفایی سوق و همچنین فرآیند با عنوان" طراحی و به کارگیری سامانه نقل و انتقالات دانشجویی(سدنا) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز" در حیطه مرجعیت و راهبری ارائه شده توسط دکتر مهدی تولا، مهندس عبدالحسین شکورنیا، مریم اسلمی، مهناز کیانپور، دکتر فاطمه مظفری، رقیه ایزک جمالی، رضا شعبان وامرزانی توانستند جزء فرآیندهای برتر کشوری شناخته شده و در مجموع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز معادل مقام چهارم کشوری را کسب نماید.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه با بیان اینکه کسب سه رتبه کشوری از 6 فرآیند معرفی شده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، موفقیت بزرگ و چشمگیری می باشد، از مسئولین دانشگاه خواست تا زمیته بارش افکار و شناسایی ایده های خلاق را در دانشگاه بیشتر فراهم آورند تا در پرتو این بارش افکار، ایده های خلاقانه رشد یافته و زمینه ارتقاء آموزش دانشگاه بیشتر فراهم گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امسال در تاریخ 6 اردیبهشت ماه در تالار شهداء دانشگاه برگزار خواهد شد که در این جشنواره اساتید آموزشی برتر دانشگاه در سال 94 معرفی و از آنها تقدیر بعمل خواهد آمد و در نظر داریم غرفه هایی با معرفی فعالیت های آموزش پزشکی با همت دانشکده های دانشگاه در حاشیه مراسم برپا نمائیم و جوایزی را به غرفه های برتر اهدا کنیم.

مدیر مرکز مطالعات وتوسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه بیان داشت: در سال گذشته سوالی را با عنوان" اگر شما معاون آموزشی دانشگاه بودید برای ارتقاء سطح آموزشی، چه کارهایی انجام می دادید؟" مطرح و از دانشجویان، اعضای هیئت علمی و پرسنل دانشگاه درخواست شد که جواب های خود را به آدرس پستی"porsesh-edc@ajums.ac.ir"  ارسال نمایند که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی جامعه دانشگاهی علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مواجه شده و جواب ها و ایده های خوبی در این زمینه مطرح شد. جواب های این مسابقه طبقه بندی شده و درصدد هستیم در جشنواره شهد مطهری، نفرات برتر این مسابقه را نیز معرفی و به آنها جوایزی اهداء نمائیم.

سیاح برگرد در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله امسال نیز با طرح سوالاتی از این قبیل از نظرات و پیشنهادات اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پرسنل دانشگاه برای ارتقاء سیستم آموزشی دانشگاه کمک خواهیم گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار