اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

شوشان : پیکر شهید «بالااوغلان عباس‌زاده قره‌تپه» بعد 35 سال چشم انتظاری خانواده‌اش در گلزار شهرستان شوش شناسایی شد.

این شهید از نیروهای درجه‌دار ارتش جمهوری اسلامی ایران از منطقه اردبیل بود که در حین انجام خدمت چهارم آذر ماه سال 1359 در پل کرخه بر اثر بمباران رژیم بعث عراق به مقام والای شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید دو رروز قبل شناسایی شد .مزار شهیدی که با این عنوان در شهرستان شوش وجود دارد متعلق به این شهید گرانقدر است.

به گفته مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در سال 59 اهالی این شهرستان با پیکر خونین شهیدی در کنار رود کرخه مواجه می‌شوند. آنها بعد از امضای کاغذی بین خود مبنی بر پیدا کردن جنازه‌ای بر روی آب پیکر مطهر را در شهر شوش به خاک می‌سپارند و نام شهید را از روی اتیکت نصب شده بر سینه‌اش روی مزارش می‌نویسند.

تا دو روز قبل برای اهالی شوش و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان هویت اصلی این شهید نامعلوم و سوال بی‌جواب مانده بود که چند روز پیش شهید به خواب مادری از شهر شوش می‌رود و می‌خواهد به خانواده‌اش خبر بدهند که پیکرش در این شهر است. سرانجام با پیگیری‌های مجدد بنیاد شهید شوش از روی پسوند قره‌تپه در نام خانوادگی شهید مشخصات دقیق این شهید شناسایی شد.

قرار است در مراسمی مادر معظم شهید بعد سال چشم انتظاری و دوری به دیدار فرزند شهیدش در شهرستان شوش برود.

شهید بالا اوغلان عباس زاده 16 تیر ماه سال 1335 در روستای قره تپه از توابع شهرستان اردبیل از مادری به نام اقباله فرزانه دیده به جهان گشود و سال 1359 به شهادت رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار