شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
مدير دفتر حفاظت و بهره برداري از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از كاهش دبي رودخانه دز خبر داد و گفت: احتمال طغيان رودخانه مارون به دليل بارندگي شديد وجود دارد.

مهران مومن قريب جمعه در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه پيش بيني سيلاب پنجشنبه شب در اهواز اتفاق نيفتاده است افزود: با وجود كاهش دبي رودخانه دز، بارندگي در حوضه مياني كارون و شهرستان هاي شوشتر و گتوند باعث افزايش دبي بالاتر از نرمال در اين رودخانه شده است بنابراين انتظار داريم كه حداقل تا پايان امشب (جمعه) سيلابي در حدود سه هزار مترمكعب برثانيه در اهواز اتفاق بيفتد.

وي همچنين اظهار كرد: در حوضه رودخانه كرخه با توجه به اينكه سد كرخه هنوز ظرفيت ذخيره سازي دارد شرايط مناسب است و جاي هيچگونه نگراني نيست. مومن قريب اضافه كرد: در حوضه رودخانه كارون با ساخت سدهاي زنجيره اي مشكلي نخواهيم داشت. به گفته وي، رودخانه زهره هم اكنون وضعيت طبيعي دارد.

وي در ادامه با اشاره به بارش در حوضه مياني رودخانه مارون- جراحي گفت: احتمال طغيان رودخانه در شهرستان هاي اميديه، ماهشهر و شادگان وجود دارد كه درخواست تشكيل ستادهاي بحران در اين شهرستان ها را داديم.
اين مقام مسئول با بيان اينكه مناطق شهري مورد تهديد طغيان رودخانه ها نيست تاكيد كرد: بيشتر تمركز روي روستاهاي نزديك رودخانه ها، مراكز اسكان عشاير، زمين هاي كشاورزي و تاسيسات ساحلي است.

وي از شهروندان خواست كه از تردد در سواحل و مسير رودخانه ها خودداري كنند. بر اساس اين گزارش، وضعيت هشدار در خوزستان با طغيان رودخانه دز از بامداد پنجشنبه آغاز شد اما طغيان اين رودخانه امروز فروكش كرده است. 

پيش بيني وقوع سيلاب در شهرهاي پايين دست كارون تاكنون اتفاق نيفتاده است. رودخانه مارون- جراحي در سال هاي اخير با خشكسالي شديد روبه رو بوده و آورد اين رودخانه بيش از 60 درصد كاهش داشته است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار