شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
دبير كل جمعيت هلال احمر:امدادرساني به سيلزدگان 11 استان كشور ادامه دارد
دبيركل جمعيت هلال احمر روز جمعه در بازديد از مناطق سيلزده شهرستان دزفول در شمال خوزستان گفت:امداد رساني به سيلزدگان در 11 استان از سوي جمعيت هلال احمر ادامه دارد.

 اصغر احمدي در حاشيه بازديد از مناطق سيلزده دزفول گفت:11 استان متاثر از شرايط جوي اخير با مشكل مواجه شده كه بيشترين فشار به سه استان خوزستان، لرستان و ايلام بوده است. وي افزود:علاوه بر آماده باش جمعيت هلال احمر در سراسر كشور در خوزستان نيز از 24 فروردين جمعيت هلال احمر در آماده باش بوده و شايط براي كمك رساني به سيلزدگان مهيا بود.

وي آماده سازي شش اردوگاه براي اسكان اضطراري سيلزدگان از سوي جمعيت هلال احمر را از جمله قادامات صورت گرفته در اين راستا برشمرد و گفت:جمعيت هلال احمر تلاش مي كند تا در اوج فشار ناشي از سيلاب به مردم آسيب وارد نشود.

وي تلاش مجموعه مديريت حوادث غير مترقبه استان خوزستان و فرمانداران اين استان را در كمك رساني مطلوب و ارزشمند برشمرد و گفت:در مسير از اهواز به دزفول شرايط رودخانه دز و سيلاب اين رودخانه مورد بررسي قرار گرفت.

وي از ساكنان مناطق پايين دست رودخانه دز خواست همچنان به هشدارهاي داده شده توجه كنند و از حريم رودخانه هاي دز و كارون فاصله بگيرند ضمن اينكه جمعيت هلال احمر در استان خوزستان به مناطق در معرض خطر رسيدگي و كمك رساني كنند.

وي افزود:بيشترين مشكلات ناشي از سيلاب در شهرهاي پل دختر ، خرم آباد ، نور آباد و برخي روستاهاي لرستان بوده كه با حضور به موقع نيروهاي هلال احمر مشكلات تا حادي برطرف شده است. ناصر چرخ ساز رئيس سازمان امداد نجات كشور نيز گفت: 12استان كشور متاثر از سيل و آب گرفتگي بوده و تاكنون پنجهزار و 600 نفر امداد رساني شده و بالغ بر دو هزار و 500 نفر  اسكان اضطراري شدند.

وي با تاييد يك فوتي و يك مفقودي در حوادث اخير ناشي از سيلاب افزود:تعدادي نيز به مراكز درماني منتقل شده اند. چرخساز گفت:سازمان امداد و نجات از طريق زميني و هوايي براي انتقال مردم گرفتار در سيلاب و انتقال مصدومان وارد عمل شده است.






نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار