شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران از آمادگی این جمعیت جهت امدادرسانی به مناطقی از خوزستان که در مسیر حرکت سیلاب قرار دادند خبر داد.

 علی‌اصغر احمدی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده خوزستان اظهار کرد: حجم بارندگی تا این لحظه 11 استان کشور را تحت تاثیر قرار داده است. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی حسب وظیفه و بنابر پیش‌بینی‌ها از 24 فروردین لزوم آمادگی جهت امدادرسانی را به همه شعب استان خوزستان ابلاغ کرد.

وی افزود: در این 11 استان، سه استان شرایط خاصی داشتند که به ترتیب میزان درگیری با سیلاب، استان خوزستان، لرستان و استان ایلام بوده‌اند. در دیگر استان‌ها شرایط چندان سخت نبود البته در استان ایلام نیز چندان با مشکل مواجه نبودیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران ادامه داد: در استان لرستان با توجه به شرایط بارندگی در چند شهر از جمله پلدختر، نورآباد دلفان و خرم‌آباد و همچنین برخی روستاها همکاران ما در جمعیت هلال احمر کار عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری و همچنین ایجاد اماکن لازم و توزیع موادغذایی را انجام دادند.

احمدی گفت: در استان خوزستان شرایط متفاوت بود و علاوه بر حجم شدید بارندگی، حجم بارندگی بالادست عمدتا از استان‌های ایلام و مشخصا لرستان وارد خوزستان شد که این وضعیت موجب طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها شد. با این وجود با توجه به آمادگی‌های قبلی علیرغم خسارات مالی این روستاها تلفات جانی نداشتند.

وی افزود: در این شرایط شهر دزفول بسیار متاثر از سیلاب بود. همکاران ما در استان خوزستان از ابتدای این وضعیت با تدبیر استاندار و مجموعه مدیریت بحران استان اقدامات لازم را انجام دادند. در روز گذشته سه نفر چندین ساعت در سیلاب گرفتار بودند که با انجام عملیات امداد و نجات هوایی از سوی جمعیت هلال احمر خوزستان نجات یافتند. همچنین بالگردهای هلال احمر به ویژه در استان خوزستان عملیات جابجایی را انجام می‌دادند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه تاکنون شش اردوگاه اسکان اضطراری در خوزستان ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر اردوگاه‌های اسکان اضطراری در اهواز، شوش، دزفول و باوی ایجاد شده است.

احمدی با اشاره به پیش‌بینی حرکت آب به سمت اهواز و خرمشهر و آبادان عنوان کرد: این مساله نباید موجب ایجاد نگرانی شود بلکه مفهوم این پیش‌بینی، اعلام آمادگی برای کسانی است که در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند و همچنین اعلام آماده‌باش به نیروهای هلال احمر و داوطلبانی است که در این مسیر در حال فعالیت هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار