هم اکنون 100 هزار معتاد در خوزستان وجود دارد که جمعیتی معادل دو درصد از مردم استان را تشکیل می دهند.

"> 100 هزار معتاد در خوزستان / کاهش سن اعتیاد !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹

هم اکنون 100 هزار معتاد در خوزستان وجود دارد که جمعیتی معادل دو درصد از مردم استان را تشکیل می دهند.

شوشان: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: دو درصد از جمعیت خوزستان که 100 هزار نفر را شامل می شوند به اعتیاد مبتلا هستند.

مهران حق پرست اظهار داشت: در حال حاضر یكصد و پنج مركز درمان اعتیاد (DIC) در سطح استان فعالیت می كند.

وی گفت: در حال حاضر یكصد هزار نفر از جمعیت خوزستان به اعتیاد مبتلا هستند كه به ازای هر مركزدرمان اعتیاد، 900 بیمار در استان پوشش داده می شود.

این مقام مسوول افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان امسال یكصد و پنج مركز درمان اعتیاد به یكصد و 30 مركز در سطح استان افزایش می یاید. البته در حال حاضر تعدادی از شهرستان های استان مركز درمان اعتیاد ندارند .

وی با اشاره به اشتغال معتادان بهبود یافته افزود: با رایزنی هایی كه با اداره كل فنی و حرفه ای استان انجام گرفته معتادان بهبود یافته زیر نظر مراكز فنی و حرفه ای مهارت هایی را برای وارد شدن به بازار كار آموزش می بینند.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپوراهواز افزود:از بانك ها نیز درخواست شده تا در پرداخت وام اشتغال با این قشر همكاری لازم را داشته باشند زیرا افراد معتاد برای بهبود كامل و وارد شدن به جامعه به حمایت نیاز دارند.

این مقام مسوول با اشاره به استقبال خوب قشر معتاد در مراجعه به مراكز درمان اعتیاد بیان داشت: در اردیبهشت ماه امسال افزون بر 806 فرد معتاد به مراكز ترك اعتیاد در سطح استان مراجعه كردند كه این تعداد نسبت به ماه پیش از آن رشد بسیار خوبی داشته است.

حق پرست گفت: با این وجود، مشكلی كه در این زمینه هست آن است كه ماندگاری معتادان در این مراكز كاهش یافته و تا مرحله بهبود در این مراكز باقی نمی مانند.

همچنین مدیر كل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان در این خصوص اظهار داشت: سن اعتیاد در بین دختران و پسران جوان بسیار كاهش یافته و همین امر باعث شده بیماری ایدز و ناهنجاری های اجتماعی مانند سرقت در جامعه افزایش یابد.

این مقام مسوول افزود: جنگ نرمی كه از سوی دشمنان به خانواده ها و شهرها و روستاهای كشور نفوذ پیدا كرده است در گرایش جوانان به سمت اعتیاد و از بین بردن پتانسیل مفید جوانان بسیار تاثیر گذار است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار