شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶

وزیر راه و شهرسازی آمادگی این وزارتخانه را برای همکاری در روند ساخت راه آهن فارس خوزستان اعلام و بر اجرایی شدن این پروژه اعلام کرد.

علی نیکزاد در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل استان فارس در شیراز این سخنان را در پاسخ به درخواست یک نماینده مردم شیراز در مجلس عنوان کرد. جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفته بود که هماهنگی های لازم با وزارت نفت در خصوص ساخت راه آهن فارس خوزستان به عنوان طرحی مصوب صورت گرفته است و امروز در انتظار کمک و حمایت وزارت راه و شهر سازی هستیم تا هر چه سریعتر این پروژه اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که طبق قانون و توافقات انجام شده سازندگان مسکن مهر از پرداخت هر گونه مالیات معاف هستند، از این که این شرایط در استان فارس رعایت نمی شود، انتقاد کرد. نیکزادگفت: طبق قانون ۹۰۰ هزار تومان باید بابت ارائه خدمات و فاضلاب مسکن مهر دریافت می شد که متاسفانه این رقم در شهر لپویی زرقان شیراز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. وزیر راه و شهرسازی درباره روند ساخت و راه اندازی تصفیه خانه شهر صدرا گفت: اعتباراتی مشخص شده و سهم خود را نیز پرداخت کرده ایم اما متاسفانه این کار انجام نشده است.

نیکزاد گفت: مسکن مهر به معنی خانه دار شدن مردم با کمترین پرداخت است و حال اگر قرار باشد بابت هرگونه خدمات به این منازل مبلغ بیشتری گرفته شود تخلف است. وی افزود: ارایه خدمات از جانب دولت با کمترین دریافت مبلغ تنها برای ساخت و ساز مسکن مهر است و کاری به منازل شخصی ساز ندارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت یک سوم هزینه های خدمات توسط دولت، استانداری و یارانه مسکن مهر به عنوان کمک به مردم بوده و مدیران میانی نیز باید به این قوانین احترام بگذارند. نیکزاد افزود: هیئت دولت برای رفاه مردم در بحث خانه دار شدن آنان مصوباتی را به شکل قانون در آورده که ناهماهنگی میان برخی مدیران استان و وزارتخانه باعث ایجاد مشکل برای مردم شده است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت و مجلس به کمک یکدیگر در حال اجرای کامل و درست مسکن مهر در کشور هستند و همگان باید بدانند که اگر کمک مجلس در ارائه قوانین نبود این طرح تا این اندازه موفق نمی شد.

نیکزاد برای پیگیری وضعیت طرح های مسکن مهر و بررسی روند اجرای طرح های مهر ماندگار به استان فارس سفر و از طرح هایی نظیر تقاطع غیرهمسطح عدالت، آزادراه شیراز دشت ارژن قائمیه، پروژه های مسکن مهر در کازرون، شهر صدرا، لپویی و طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) بازدید کرد و دستورات لازم برای تسریع در روند اجرای این طرح ها را صادر کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار