شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه با ابراز نگرانی از خبر سفر سردار سلیمانی به مسکو این اقدام را نقض قطعنامه شورای امنیت مبنی بر ممنوعیت سفر این مقام نظامی سپاه دانسته است. مسکو دیروز این خبر را تکذیب کرده است.
خبر تایید نشده سفرسردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مسکو ابراز نگرانی ایالات متحده آمریکا را در پی داشته است.

به گزارش عصر ایران به دنبال انتشار گزارش هایی در برخی رسانه های آمریکایی از جمله فاکس نیوز درباره سفر سردارسلیمانی به مسکو وزارت امور خارجه آمریکا به انتشار این خبر واکنش نشان داد. جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در این باره با ابراز نگرانی گفت در صورتی که این خبر صحیح باشد ، این اتفاق نقض صریح قطعنامه تحریمی شورای امنیت درباره ممنوعیت سفر این فرمانده نظامی ایرانی بوده و مایه نگرانی است.

فاکس نیوز نیز گزارش داد جان کری وزیر امور خارجه در گفت و گوی (تلفنی) روز جمعه خود با سرگئی لاوروف همتای روس خود از انتشار گزارش هایی درباره سفر سلیمانی به مسکو ابراز نگرانی کرده است.

فاکس نیوز روز 14 آوریل (پنج شنبه) به نقل از برخی منابع اطلاعاتی گزارش داده است سردار سلیمانی روز پنج شنبه برای دومین بار در یک سال گذشته به منظور دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و دیگر مقامات روسیه راهی مسکو شده است.

بنا بر این گزارش سفر سلیمانی به مسکو یک روزه بوده و او روز جمعه از روسیه بازگشته است. در این گزارش تاکید شده بود این سفر نخستین دیدار رودرروی سلیمانی و پوتین پس از مداخله نظامی 6 ماهه اخیر روسیه در سوریه بوده است.

همچنین بنا بر این گزارش انجام این سفر در شرایطی انجام می شود که هفته گذشته مقامات نظامی روسیه از ارسال نخستین محموله موشک های دفاع ضد هوای اس 300 به ایران خبر داده اند. خبر سفر سلیمانی به مسکو روز جمعه از سوی کرملین تکذیب شده است.

گفتنی است بنا به خبرها و گزارش های تایید نشده ای که پیشتر نیز در برخی رسانه های غربی و عربی منتشر شده است سردارسلیمانی در ماه جولای سال 2015 در سفری محرمانه به مسکو با پوتین دیدار کرده و او را به اقدام نظامی در سوریه ترغیب کرده است.

 دولت مسکو در سپتامبر همان سال و حدود دو ماه پس از تاریخ سفر تایید نشده سلیمانی به مسکو وارد فاز مداخله نظامی مستقیم در سوریه شد که حدود 6 ماه به طول انجامید.

ابراز نگرانی آمریکا از خبر تایید نشده سفر سلیمانی به مسکو



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار