شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
 دبير ستاد بحران جهاد كشاورزي خوزستان گفت: بر اساس برآورد اوليه سيل و توفان سه روز گذشته دو هزار و 350 ميليارد ريال خسارت به زراعت، باغات و دام اين استان وارد كرده است. عزت اله صادقي شنبه در گفت وگو با ايرنا، اظهار كرد: بيشترين خسارت وارده به دزفول، شوش، انديمشك، بهبهان، رامهرمز، دشت آزادگان و آبادان وارد شده است.

وي اضافه كرد: 200 هزار هكتار از مزارع گندم و كلزا ديم و آبي اين استان از 10 تا 100 درصد خسارت ديده اند. صادقي با بيان اينكه از روز جمعه بررسي خسارت وارده آغاز و تا يكشنبه عصر ادامه مي يابد گفت: بر اساس برآوردهايي كه تا كنون انجام شده به مزارع دزفول 840 ميليارد ريال و به مزارع شوش 200 ميليارد ريال خسارت وارد شده است.

به گفته وي، در بخش باغات نيز نخيلات آبادان بر اثر باد شديد و توفان حدود 100 ميليارد ريال خسارت ديده اند. وي افزود: حدود يك هزار راس دام نيز به ارزش 30 ميليارد ريال در جريان اين حوادث مفقود شده اند كه نيمي از آنها دام سبك و نيم ديگر دام سنگين است.

با طغيان رودخانه دز از بامداد پنجشنبه شهرستان هاي دزفول، شوش، شوشتر و انديمشك بيشترين تاثير را از طغيان اين رودخانه متحمل شده اند. كشاورزان خوزستان در سال هاي اخير خسارت هاي بسياري به دليل خشكسالي و گرد و غبار ديده اند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار