شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
بزرگداشت شهید آويني در بنیاد خوزستان شناسی
همه در مدح و تجليل آويني سخن گفتند اما شهید آويني نياز به تحليل هم دارد. تحليل نسلي كه براي شناخت حقيقت ، جسارت ورزيدند.
شوشان: مراسم بزرگداشت شهيد آويني در بنياد خوزستان شناسي برگزار شد. در این مراسم که با حضور کیانوش راد ، دکتر صفایی مقدم و جمعی از شاعران و جوانان برگزار شد ، ماندانا صادقیان ، قصه نویس و روزنامه نگار خوزستانی گفت:  من اولین بار واژه پست مدرن را در کتاب های شهید آويني خواندم و اولین بار نثر او بود که مجذوبم کرد.

صادقي گفت : همسر آويني مي گويد" آويني هنگام شهادت ، كتاب سید حسين نصر را با خود داشته و اين نشان از جديت مطالعات آويني است. صداي آويني و كار مستند سازي او منحصر بفرد ر دلنشين است.

به گزارش شوشان ، در ادامه این مراسم ، دکتر دیناروند مدرس ادبیات و استاد دانشگاه ، سخنران بعدي بود. ديناروندگفت: ادبیات متعهد که شهید آوینی به دنبال آن بود با ادبیات متعهد دستوری فرق داشت. او عاشق هیچکاک بود و ریموند کارور می خواند. پس نمی توانست نوعی ادبیات سطحی و شعاری را ادبیات متعهد بداند. 

دکتر صفایی مقدم استاد و ريیس سابق دانشگاه شهيد چمران سخنران بعدی مراسم بود. وی گفت: تاثیر فیلم های شهید آويني بر نسل ما و جوانان امروز غير قابل انكار است. آويني بخوبي توانسته است احساس واقعي رزمنده ها را به نمايش بگذارد.
در انتهاي مراسم كيانوش راد ريس بنياد خوزستان شناسي سخن گفت. وی گفت: همه در مدح و تجليل آويني سخن گفتند اما شهید آويني نياز به تحليل هم دارد. تحليل نسلي كه براي شناخت حقيقت ، جسارت ورزيدند. گذشته خويش را واكاوي كردند. اينكه آويني به چه چيزي رسيد و اينكه اگر امروز آويني بود چگونه مي انديشيد بسيار مهم است.

وی افزود: رمز و راز دينداري حقيقت خواهي و حركت به سمت يافتن حقيقت است. جرات و جسارت مي خواهد و پس از آن ، بيان حقيقت ، سخت تر و نياز به صداقت و شجاعت بيشتر دارد. کیانوش راد ادامه داد: بي شك آويني در محدوده ملاحظات دنيايي نبود. آويني همان بود كه نشان مي داد و يافتن اينگونه انسان ها در امروز كار آساني نيست.
کیانوش راد در پایان گفت: نگاه او به غرب و تجدد ، همراه با نوعي موضع گيري از نوع آل احمد و گاه از نوع شريعتي بود. او آرمان خواه و دردمند بود و با اعتماد بنفس ، هرآنچه را مي يافت ، پي مي گرفت.
به گزارش شوشان ، اين مراسم در روز بيست و چهارم فروردين در دفتر بنياد خوزستان شناسي و با حضور اقشار مختلف ، خصوصا جوانان برگزار گرديد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار