شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور توضیحاتی در مورد رد صلاحیت منتخب سوم اصفهان ارائه کرد.
خبرگزاری مهر: محمد حسین مقیمی شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با رد صلاحیت منتخب مردم اصفهان از سوی شورای نگهبان و همچنین موضع وزارت کشور در این رابطه اظهار داشت: ما مجری انتخابات هستیم و طبق قانون انتخابات هر شخصی که در انتخابات ثبت نام می کند هیئت اجرایی متشکل از فرمانداری، ثبت احوال شهرستان، عضو شورای اسلامی بخش یا شهرستان و ۱۱ نفر به عنوان معتمدین کار بررسی صلاحیت آنها را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در مورد خانم خالقی هیچ مورد خاصی از طریق مراجع چهار گانه و بررسی های محلی مشاهد نشد گفت: وزارت کشور و هیئت اجرایی که مسئولیت این کار را دارد در مرحله اول ایشان را تایید صلاحیت کرد و سپس هیئت نظارت به دلایلی وی را رد صلاحیت کرد.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در این مرحله این کاندیدا به شورای نگهبان شکایت کردند و در نهایت در شورای نگهبان صلاحیت وی تایید و به وزارت کشور اعلام شد گفت: انتخابات برگزار و نفر سوم شد و در بررسی انتخابات به ما اعلام کردند که انتخابات در حوزه انتخابیه اصفهان و در مورد نفر سوم این حوزه انتخابیه باطل شده و در بقیه موارد تایید شده است.

مقیمی تصریح کرد: موضع ما در وزارت کشور با موضع شورای نگهبان در رابطه با عدم تایید صلاحیت خانم خالقی متفاوت بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با ارزیابی عملکرد استانداران در انتخابات بیان داشت: در شش ماهه دوم امسال به انتخابات ریاست جمهوری و شورای های شهر و روستا ورود پیدا می کنیم که آنجا وظیفه بسیار سنگینی بر عهده بخشداران و فرماندارن است.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور بیان داشت: طبیعی است که اگر بخشدار و یا فرمانداری نتواند در این راه درست قدم بردارد و برنامه ها را اجرا کند یا جابجا شده و تعویض می شود و میدان را به کسی دیگر واگذار خواهیم کرد.

مقیمی تصریح کرد: در سال ۹۵ بیشترین توجه و ارزیابی عملکرد ما به موضوع اقتصاد مقاومتی، توجه به مسائل اجتماعی و توجه به کرامت ارباب رجوع است، علاوه بر سایر بحث هایی که باید از سوی استانداران دنبال شود خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار