شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری

جمعی از اهالی شهرستان شوشتر دردنامه خود را در خصوص این شهر تاریخی و سازه های آبی آن که میراثی گران بها و افتخاری است که آوازه اش در جهان پیچیده و شناخته شده است، به استحضار می رسانیم ، امید است که جنابعالی صدای فرهنگ دوستان و میراث داران این دیار را در سرزمین ایران اسلامی بشنوید :

جناب آقای رئیس جمهور ! حتما استحضار دارید که حدود بیش از 2 سال گذشته، پس از کش و قوس های زیادی جشن ثبت جهانی سازه های آبی شوشتر با حضور شما برگزار شد که البته می توانست با شکوه تر از آن نیز باشد!

در هر صورت آن زمان جنابعالی قول هایی مبنی بر توجه ویژه به بناهای ارزشمند و تاریخی شهرستان دادید و نیز دستور فرمودید که مسئولین جهت مرمت و نگهداری و بازسازی با حفظ اصالت آثار مذکور مصوبات و اقدامات لازم را انجام دهند. اما با کمال تاسف تاکنون هیچ اقدام و پیشرفتی صورت نگرفته و برخی کارهای در دست اقدام نیز تعطیل و رها گردیده است به نظر می رسد اراده ای وجود دارد که از اجرای دستورات شما سرپیچی می نماید و خواهان بی ارزش نمودن آثار گرانقدر و نابودی آنها را در شهرمان دارد.

خلاصه اینکه آقای رئیس جمهور ! برای بهبود اوضاع میراث فرهنگی و تاریخی این شهرستان هیچ کاری صورت نمی گیرد و همه چیز به حال خود رها شده است. با توجه به مراتب فوق از جنابعالی تقاضا داریم که دستور فرمایید تا بانیان جلوگیری از اجرای اوامر رئیس جمهور کشور مشخص و به مردم متدین و فرهنگ دوست شوشتر معرفی و نیز با آنان برخورد قانونی صورت گیرد، که اگر این چنین شود برگ زرین دیگری در تاریخ شهرمان به همت شما رقم خواهد خورد که تا سالیان سال آیندگان به ان افتخار کنند.

از طرف دوستداران میراث فرهنگی


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار