اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
فرماندار شهرستان شوشتر از آبگرفتگی 10 روستای بخش شعیبیه شوشتر خبر داد و گفت: 31 روستای دیگر در تهدید جدی سیلاب قرار دارد.

حیدر نجفی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر و طغیان آب رودخانه دز، باعث ورود سیلاب به 10 روستای بخش شعیبیه شده است.   

وی با اشاره به اقدامات انجام شده افزود: کلیه اقدامات لازم در جهت جلوگیری از سیلاب انجام شد اما متأسفانه بر اثر  تخریب سیل بندها، تاکنون سیلاب به روستاهای یشانسخی، عله1، دهول، خماس، زیدان، ضحاک عبدالنبی، ضحاک یریه، علیمردان خان، یزاب و شهرک شعیب نبی وارد شده و کلیه منازل و اراضی کشاورزی این روستاها به زیر آب رفته است.

فرماندار شوشتر ادامه داد: با ورود سیلاب به این روستاها تخلیه خانوارها و وسایل اساسی منازل، انتقال احشام به مراتع صورت گرفت.

نجفی‌فر تصریح کرد: از بعدازظهر چهارشنبه بر اساس اطلاعات اداره هواشناسی هشدارهای جدی جهت مقابله با سیلاب به اهالی روستاهای این بخش داده شد.

وی پیرامون اسکان خانوارهای سیل‌زده گفت: در حال حاضر خانوارها را در کمپ‌های چادری در نزدیکی روستاهای سیل‌زده اسکان داده‌ایم و تمام مدارس گوریه را جهت اسکان اضطراری سیل‌زدگان آماده کردیم، همچنین نیروهای ارتش و سایر نیروهای امدادی در آنجا، جهت امدادرسانی مستقر هستند.

فرماندار شوشتر بیان داشت: تا دو روز آینده 31 روستای دیگر در تهدید جدی سیلاب قرار دارند و احتمال ورود سیلاب به این روستاها زیاد است.

نجفی‌فر با بیان اینکه 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مربوط به این مناطق سیل‌زده است یاد آور شد: این مناطق جزو مناطقی هستند که مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی شهرستان از جمله گندم، جو و ... از اراضی آنها برداشت می‌شود، اما متأسفانه با طغیان رودخانه و سیلاب خسارت زیادی به محصولات در حال برداشت وارد شده است.    

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است. گفتنی است شعیبیه با جمعیت بیش از 22 هزار نفر، شامل 58 روستا و 40 دهیاری است.

برچسب ها: آبگرفتگی ، شعیبیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار