شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد: بیشترین تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال 91 در گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و هنر از استان اصفهان، علوم تجربی از استان فارس، علوم انسانی از خوزستان و زبان های خارجی از خراسان رضوی ثبت نام كرده اند.

به گزارش ایرنا ، 'سید جلال طباطبایی' روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی از ثبت نام یك میلیون و 66 هزار و 141 داوطلب برای شركت در آزمون سراسری امسال خبر داد و گفت: گروه علوم تجربی با 449 هزار و 955 نفر بیشترین تعداد داوطلب آزمون امسال در میان گروه های آزمایشی پنج گانه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در آزمون امسال، 325 هزار و 135 نفر در گروه علوم انسانی، 260 هزار و 55 نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، 17 هزار و 858 نفر در گروه هنر و 13 هزار و 138 نفر در گروه زبان های خارجی ثبت نام كرده اند كه با احتساب دو یا سه رشته ای ها، 46 هزار و 780 نفر در رقابت های گروه هنر و 110 هزار و 368 نفر در رقابت های گروه زبان های خارجی شركت خواهند كرد.

** مسن ترین داوطلب كنكور امسال 77 سال و جوان ترین داوطلب 14 سال دارند

طباطبایی به حضور مسن ترین داوطلب آزمون سراسری امسال با 77 سال سن اشاره كرد و گفت این داوطلب مرد كه سال گذشته مدرك دیپلم خود را گرفته است از آستانه اشرفیه در آزمون گروه علوم انسانی شركت خواهد كرد.

وی افزود: پنج داوطلب دختر نیز با سن 12 سال متقاضی رقابت در كنكور امسال بودند كه به صورت آزمایشی در این آزمون شركت می كنند اما جوان ترین داوطلب كه 14 ساله است از كرمانشاه در رقابت های گروه علوم تجربی حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: آزمون سراسری سال 91 در 346 حوزه امتحانی سراسر كشور و 28 حوزه امتحانی در 26 كشور برگزار می شود كه تعداد داوطلبان كنكور در حوزه های خارج كشور به 775 نفر می رسد.

طباطبایی خاطرنشان كرد: بیشترین حوزه های امتحانی كنكور امسال با تعداد 42 حوزه به استان فارس اختصاص یافته است و استان تهران نیز با 39 حوزه امتحانی در رده بعدی قرار می گیرد كه 27 حوزه آن در شهرستان تهران و 12 حوزه در حومه استقرار یافته اند.

به گفته وی بیشترین آمار داوطلبان آزمون سراسری امسال با 187 هزار نفر مربوط به استان تهران است و استان های خراسان رضوی، فارس و اصفهان هركدام با آمار 80 تا 84 هزار نفر در رتبه های بعدی به لحاظ بیشترین تعداد داوطلبان كنكور قرار دارند.

معاون سازمان سنجش با یادآوری اینكه توزیع كارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون امسال از دیروز، چهارم تیرماه آغاز شده است، گفت: از روز گذشته تاكنون بیش از 450 هزار داوطلب با مراجعه به سایت سازمان سنجش از كارت ورود به جلسه آزمون خود پرینت گرفته اند.

وی درمورد رفع نقص احتمالی كارت ورود به جلسه داوطلبان كنكور امسال نیز توضیح داد: داوطلبان درصورت مشاهده هرگونه مغایرت می توانند مطابق دستورالعمل مندرج در اطلاعیه راهنمای سازمان سنجش برای اصلاح مورد یا موارد اشتباه اقدام كنند اما باید توجه داشته باشند كه همه موارد به جز حوزه امتحانی و گروه آزمایشی داوطلب قابل ویرایش و اصلاح است.

طباطبایی خطاب به داوطلبانی كه در زمان ثبت نام، نسبت به اعلام علاقه مندی به دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اقدام نكرده اند و اكنون متقاضی رشته های این دانشگاه ها هستند گفت: فرصتی فراهم شده تا این دسته از داوطلبان نیز بتوانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سنجش و پرداخت مبلغ 46 هزار ریال، علاقه مندی خود به این دانشگاه ها را اعلام كنند.

وی زمان ثبت نام رشته های دارای شرایط خاص و دانشگاه فرهنگیان در كنكور امسال را از 7 تا 18 تیرماه ذكر كرد و گفت: داوطلبان می توانند با پرداخت 23 هزار ریال برای انتخاب این رشته ها در سایت سنجش اقدام كنند و باتوجه به ظرفیت چهار هزار و 500 نفری پذیرش دانشگاه فرهنگیان از فرصتی كه برای داوطلبان فراهم آمده است استفاده كنند.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سراسری داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در نوبت صبح پنج شنبه 8 تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در نوبت صبح جمعه 9 تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه، 10 تیرماه برگزار خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار