شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
تهران - ایرنا - اخیرا دو گور دسته جمعی باستانی با 80 اسكلت در ناحیه فالیرون دلتا واقع در جنوب شهر آتن كشف شده و گمانه زنی ها از هویت 1300 ساله این اجساد خبر می دهند.


به گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، اسكلت های 80 مرد به طور دسته جمعی در جنوب اتن كشف شده است كه با دستان زنجیر شده به قتل رسیده اند.  برخی از اجساد به پشت و برخی روی شكم و دست بسته در یك ردیف قرار دارند و در استخوان شانه یكی از اسكلت ها یك تیر باریك مشاهده می‌شود.

بر اساس این گزارش، دندان های این اسكلت ها به خوبی نشان می‌دهد این افراد جوان و از بدنی سالم برخوردار بوده اند. باستان شناسان و محققین احتمال می‌دهند كه اسكلت های یافت شده مربوط به شورشیان گروه Cylon اشراف زاده یونانی است كه قصد براندازی و كودتا برضد نظام حاكم بر آتن را داشتند و به همین دلیل دستگیر و با دستان زنجیر شده به قتل رسیده اند.

36اسكلت از مجموع اسكلت های یافت شده دستبندهای آهنی دارند و آخرین مورد یافت شده در ماه مارس، اسكلت مردی با دست و پاهای بسته است. 

اینكه چرا دستان این مردان از پشت بسته نشده هنوز برای محققین مبهم است، اما آنها حدس می زنند این افراد قبل از كشته شدن در اسارت بوده‌اند چرا كه تاریخ مرگ آنها به دوره‌ای برمی گردد كه آتن دستخوش آشوب و سركوب های گسترده ای بوده است.

یكی از شورش های مهم این دوره، شورش نافرجام یك اشراف زاده یونانی و از قهرمانان المپیك باستان به نام Cylon بوده كه به همراه گروهش به معبد آكروپولیس پناه می برند و سپس از سوی مخالفان محاصره و پس از تسلیم شدن، قتل عام می شوند.
استلا كریسولاكی سرپرست تیم باستان شناسی این محوطه می گوید: گروهی از كارگران ساختمانی هنگام عملیات گودبرداری برای ساخت یك مركز فرهنگی این گورها را كشف می‌كنند.
كاوش‌های باستان شناسی در این منطقه همچنان ادامه دارد و ساخت مركز فرهنگی از سوی مقامات میراث فرهنگی یونان در دست بررسی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار