اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۳۰۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
وضعیت اسفبار مردم بر اثر سیل در شعیبیه شوشتر / امکان مهار سیلاب نیست/ روستاها به زیر آب رفتند/ عمق آسیب ها بیشتر از تصور است/ کمک های مردمی به سیلزدگان/رییس ستاد بحران شوشتر: مهار سیلاب امکانپذیر نیست
بحران در شعیبیه شوشتر به حدی ست که مدیرعامل هلال احمر خوزستان صراحتا اعلام کرده است که عمق آسیب‌ها بیش از تصور است...

شوشان: بحران در شعیبیه شوشتر به حدی ست که مدیرعامل هلال احمر خوزستان صراحتا اعلام کرده است که عمق آسیب‌ها بیش از تصور است و روستاهای زیادی در این منطقه به زیر آب رفته است. تصاویر ارسالی کاربران شوشان نیز نشان دهنده این بحران است و اگر مسئولین به خود نیایند و کاری نکنند وضعیت فاجعه باری رقم خواهد خورد.

به گزارش شوشان ، به دنبال بارندگی های اخیر و سیلابی شدن دز منطقه شعیبیه شوشتر که دارای زمین های کشاورزی گسترده است نیز متاثر از سیلاب شده و مشکلات بسیار زیادی را برای ساکنان و روستاییان بوجود آورده است که تعدادی از نوشته ها و عکس های اهالی شعیبیه را در زیر می بینید و ضروری ست که با توجه به حجم خسارت ها مسئولین استانی و کشوری سریعاً با امداد رسانی و جبران خسارت ها به داد کشاورزان سختکوش منطقه برسند.

گفتنی ست : 26 روستای منطقه شعیبیه شوشتر تخلیه و بیشتر آنها در روستای بوریه ساکن شده اند. بسیاری از سیل زدگان در منطقه ای دور از محل سیل در محوطه ای مستقر شده اند و تعداد محدودی چادر توسط هلال احمر توزبع شده است. سیل زدگان کلیه روستاهای خود را ترک و به همراه احشام به مناطق دور از سیل منتقل شده اند.

در همین زمینه رستم نیسی نوشت : مسولین استان خوزستان و شهرستان شوشتر ! به داد مردم شعیبیه برسید. دیشب مردم روستاهای شعیبیه بدون امکانات و چادر شب را بالای پشت بام ها و در بیابان گذراندند. کجایند مسولین شهرستان شوشتر؟ شعیبیه از بی توجهی می نالد. دیشب شعیبیه در تنهایی به خود می نالید. کجایند مسولینی که با مردم شعیبیه همدردی کنند. شعیبیه از کمبود امکانات نمی نالد بلکه ناله او از بی توجهی است . کودکان دیشب را بی سرپناه گذراندد. کودکان به چه گناه باید این گونه شب را در بیابان بگذرانند؟!

وضعیت اسفبار در شعیبیه

به گزارش شوشان در همین زمینه باقر چعب از شعیبیه گزارش داد :

در پنج شنبه هفته گذشته باران و طوفان شدید شروع به باریدن گرفت و حجم آب زیادی به سمت روستاهای مسیر دز طغیان کرد که به قول وزیر نیرو:" دبی آب ورودی رودخانه دز به 8000 متر مکعب در ثانیه رسید." فارغ از هرگونه سیاسی کاری هایی که در پر آب نشان دادن رودخانه های استان، و به تبع آن سو برداشت هایی که خواهد شد، وضعیت اسفبار مردم روستاییان این مسیر است که همه توان خود را در جهت نجات جان خود و خانواده شان و جمع کردن وسایل زندگی شان انجام دادند. اما حجم آب و شکسته شدن سیل بند در چند جا باعث طغیان و تخریب منازل و وسایل زندگی و زمین های کشاورزی شان شد.

مردم روستاهایی که در سال های گذشته بدلیل خشکسالی، وضعیت خاص اقتصادی و رکود اقتصادی با سختی ها و مشکلات زیادی مواجه شده اند امروز در برابر منازل، وسایل زندگی و زمین های کشاورزی زیر آب رفته خود قرار گرفته اند. نگاه دردناکی که نشان از مواجهه با سختی ها و ناملایمات جدیدی دارد.

اینها همان مردمی اند که همیشه در کنار انقلاب از جان و مال خود گذشته اند و چه زیبا حضرت امام درمورد این مردم بیان نمودندکه : " خوزستان دین خود رابه انقلاب ادا کرد." الان نوبت مسولین محترم چه دولت تدبیر و چه نمایندگان مجلس است که دین خود را به این مردم ادا کنند. ابتدا ضمن تشکر از فرماندار محترم، نیروهای نظامی و برخی مسولین شهرستان شوشتر که در این روستاها حاضر و برخی امکانات اولیه را فراهم نمودند. انتظار می رود که وزرای محترم دولت، استاندار محترم در روستاهای شعیبیه حاضر شده و با تامین امکانات لازم و جبران خسارتهای زیاد وارد شده نسبت به تسلای خاطر مردم این کشاورزان اقدام نمایند.

ـ درخواست می شود مقدمات اسکان و تهیه مایحتاج مردم سریعا تامین شود.

ـ درخواست می شود که اعتبارات خاصی برای ساخت و جبران خرابی منازل این مردم در نظر گرفته شود.

ـ درخواست می شود که اعتبارات خاصی برای جبران خسارت محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

در مورد وضعیت اسفبار مردم شریف شعیبیه به دور از اینکه دنبال افراد مقصر باشیم بهتر است جهت جلوگیری از رخداد هرگونه فاجعه ای نسبت به تامین امنیت جانی و تهیه مایحتاج اقدام شود. جوانان شهرستان بهتر است خود دست به کار شوند و نسبت به تامین نیازهای مردم قدم بردارند. زحمت دیروز جوانان و مردم شهرک اندیشه و علم الهدی قابل تقدیر است. از همه ی هم استانی ها و همشهریان عزیز که تمایل به همکاری و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی خود به مردم سیل زده ی شعیبیه دارند استقبال می کنیم .

قطع ارتباط چندین روستا

در همین زمینه بخشدار مركزي شهرستان شوشتر گفت : بر اثر بارندگي هاي شديد طي 72 ساعت گذشته و وقوع سيلاب بي سابقه از ارتفاعات نفت سفيد با توجه به مجاورت روستاهاي شريف و شجرات و شعب الطوله در نزديكي اين ارتفاعات سيلابي شدن مسيل هاي اطراف ايه روستاها باعث آب بردگي چندين نقطه از راه هاي ارتباطي شده و ارتباط اين روستاها با روستاهاي اطراف و مركز شهرستان كاملا قطع گرديده كه در اين خصوص اقدامات و نيازسنجي هاي اوليه لازم جهت برقراري مجدد راه ارتباطي اين روستاها با همكاري اداره راه و شهرسازي شهرستان و انجام گرديده و بزودي شاهد برقراري مجدد راه ارتباطي اين سه روستا خواهيم بود.

همچنين سيلاب گسترده باعث تخريب مزارع كشاورزي و باغات اطراف روستاهاي مذكور و روستاي خزينه سلامات و برخي مناطق بخش مركزي شده كه ميزان خسارات وارده توسط جهاد كشاورزي شهرستان در حال بررسي ميباشد استكي بخشدارمركزي شهرستان شوشتر افزود تلاش براي كمك به آسيب ديدگان از سيلاب اخير در بخش مركزي شهرستان بخصوص عشاير منطقه توسط هلال احمر و نهادهاي امدادرسان در حال انجام ميباشد كه گزارشات تكميلي متعاقبا اعلام خواهد شد.

کمک های مردمی و بسیج همگانی

به گزارش شوشان ، یکی از اهالی شعیبه نوشت : دومین محموله مساعدت های مردمی جوانان شهرک اندیشه به دست سیل زدگان شریف شعیبیه ارسال خواهد شد. آفرین بر این مردم شریف که منتظر برخی  مسولینی که برای گرفتن عکس می آمدند نماندند و خود دست به کار شده اند. مردم شریف شعیبیه نیاز فوری به مواد غذایی ،آب آشامیدنی، خدمات درمانی و امکانات لازم جهت اسکان هستند.

رییس ستاد بحران شوشتر : مهار سیلاب امکانپذیر نیست

رییس ستاد بحران شوشتر گفت: تلاش تمام دستگاه های اجرایی برای ترمیم سیل بندهای تخریب شده در این شهرستان همچنان ادامه دارد اما مهار سیلاب امکانپذیر نیست. نجفی ادامه داد: برق بیشتر این روستاها قطع و جاده های ارتباطی نیز به زیر آب رفته است. فرماندار شوشتر گفت: انتظار داریم مردم برای تخلیه این روستاها با ماموران امدادی همکاری بیشتری داشته باشند.

خسارت 191 میلیارد ریالی سیلاب به مزارع شوشتر

مديرجهادكشاورزي شهرستان شوشترگفت:بارش هاي سيل آسا و توفان هاي اخير به مزارع اين شهرستان حدود191ميليارد و 138ميليون ريال خسارت وارد كرد. منوچهررحيمي اظهار كرد:بيشتر خسارت در روستاهاي بخش شعيبيه بوده كه گندم آبي با 70درصد ، بيشترين خسارت را به خود اختصاص داده است. وي افزود:سطح زيركشت گندم آبي در شهرستان شوشتر 40هزار هكتار بوده كه مبلغ 125ميليارد ريال خسارت براي اين محصول برآورد شده است.

مدير جهادكشاورزي شوشتر ادامه داد:سطح زيركشت گندم ديم نيز در اين شهرستان 16هزار هكتار بوده كه 60درصدآن خسارت ديده است. رحيمي تصريح كرد: از دو هزارو 500 هكتار سطح زيركشت كلزا 85درصد خسارت و دو هزار و 300هكتار سبزي و صيفي نيز 50درصد خسارت ديده است. وی افزود:خسارات بخش باغباني و دامداري نيز توسط كارشناسان در حال برآورد است و به زودي اعلام مي شود.

 
















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
comment
0
5
comment این یک پیام عمومی است
چرا و دلیلش را می‌گذاریم برای بعد
فعلا
روستاهای بسیاری در محاصره آب هستند و یا غرق شده اند
دزفول، شوش، شعیبیه و حتی شاید بعدا اطراف اهواز و شهرستان باوی و کارون،، نیاز به کمک دارند
غذا و آب و هر چیزی، حتی قایق برای امداد
ما مردم، آماده ایم
ای مسئولین گرامی، یا افراد مرتبط با مسئولین
لطفا پیگیری و اطلاع رسانی و تشکیل تیمهای مختلف لطفا
الان شبکه خبر، ساکته
شبکه خوزستان، فیلم پینوکیو گذاشته
سکوت بس است
ما مردم، آماده ایم برای بسیج نیروها
علیرضا عامری
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
comment
0
3
comment سلام
مدیریت مدرسه شبانه روزی ولایت شهر گوریه جناب آقای سبحانی با کمک همکاران فرهنگی شاغل در مدرسه؛از طریق آشپزخانه مدرسه غذای گرم (در حد امکان)در اختیار سیل زدگان قرار دادن.
کلیه همشهریان عزیزی که قصد کمک به سیل زدگان را دارند تقاضا میشود کمک های خود را به مدرسه ولایت برسانند
comment
امت حزب الله خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
comment
1
3
comment باسلام
احتراما به اطلاع نمایندگان مجلس استان وکسانی که درحال تبلیغات انتخابات جهت مجلس هستند قبل از انتخابات اردیبهشت وشروع تبلیغات رسمی فقط وفقط برای رضای خدا ودلجویی ازکشاورزان استان ومردم مظلوم سیل زده با یک اقدام عملی وانقلابی حمید چیت چیان وزیر نیرو را استیضاح نموده وخواستار محاکمه متولیان امر که میدانستند اب سد دز بالا امده واجازه خروج اب را درزمان معین ندادند بشوید شاید این اقدام نمایندگان مجلس مرهمی بر دل سیل زدگان وخسارت دیدگان مظلوم بشود وخداوند تبارک وتعالی ازشما راضی وخشنود بشود
وسلام علیکم امت حزب الله خوزستان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
comment
0
4
comment متاثر شدم
خدا خیرتان بدهد که مشکلات را منعکس میکنید
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
comment
0
3
comment اگراین فاجعه دراستانی غیر خوزستان رخ داده بود رسانه ملی شبانه روزی اطلاع رسانی میکرد واز تمام ایران وحتی ازخارج کمک جمع اوری می شد ولی چون خوزستان است انگار هیچ وتفاقی نیفتاده
comment
شادگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
comment
0
0
comment عکس صفحه اول مربوط به کشاورز شادگان میباشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
comment
0
0
comment در خصوص سیل شعيبيه و دادن پیشنهاد مبنی بر شکستن کانال اصلی شرکت برای عبور آب، بایستی در نظر داشت که اگر این کار انجام شود آسیب جدی به مزارع و تاسیسات شرکت وارد میشود که امکان آن عملا وجود ندارد و شرکت با تمام توان و با دستگاه ها و ماشین آلات خود و نیز ماشین آلات استیجاری در طی چند روز گذشته مشغول خدمت رسانی به اهالی منطقه و روستاهای اطراف خود بوده و کماکان انجام این خدمات ادامه دارد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
comment
0
0
comment در خصوص سیل شعيبيه و دادن پیشنهاد مبنی بر شکستن کانال اصلی شرکت برای عبور آب، بایستی در نظر داشت که اگر این کار انجام شود آسیب جدی به مزارع و تاسیسات شرکت وارد میشود که امکان آن عملا وجود ندارد و شرکت با تمام توان و با دستگاه ها و ماشین آلات خود و نیز ماشین آلات استیجاری در طی چند روز گذشته مشغول خدمت رسانی به اهالی منطقه و روستاهای اطراف خود بوده و کماکان انجام این خدمات ادامه دارد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
comment
0
1
comment باهمکاری و یاری تعدادی از خیرین شهرستان شوشتر تعداد 1500عدد اب معدنی.450 کنسرو ماهی .300عدد کنسرو ماهی.و 230بسته خرما تحویل حوزه بسیج گوریه گردید .دست همه ی عزیزان درد نکنه
comment
ناشناس
|
Sweden
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
comment
0
0
comment با تشکر
شوشان تنها رسانه استانیاست که به انعکاس وضعیت فجیع شعیبیه شوشتر پرداخته.
بقسه رسانه های استانی و ملی در مقابل مشکلات شعیبیه شوشتر سکوت کرده اند!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار