شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
 بر اثر بارش های شدید باران طی روزهای گذشته و طغیان رودخانه های جراحی و كارون مزارع دو دهستان حسینی و بوزی از توابع بخش مركزی شهرستان شادگان زیر آب رفت.

معاون فرماندار شادگان یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:به دلیل طغیان رودخانه جراحی و نهر گاهن بر اثر سیلاب مزارع كشاورزی، دو دهستان حسینی و بوزی زیر آب رفته است.

نعمت الله آلبوغبیش افزود:گروه های كمكی برای كنترل ورود سیلاب به زمین های كشاروزی از شب گذشته به محل اعزام شده و گروه های امدادی نیز در حال كمك رسانی به كشاورزان منطقه هستند.

وی اظهار داشت:بنا بر اعلام اداره جهاد كشاورزی شهرستان از ابتدای سال زراعی تاكنون 22 هزار هكتار از زمین های كشاروزی شادگان بر اثر سیل، طوفان و تگرگ دچار خسارت شده است.
آلبوغبیش گفت:بیش از چهار هزار و 400 تن انواع محصول كشاورزی در شادگان در این مدت 50 درصد از بین رفت.

دهستان حسینی در بخش مركزی شهرستان شادگان در استان خوزستان است كه بیش از 12 هزار نفر جمعیت و دو هزار و 164 خانوار ‌است.  دهستان بوزی نیز در بخش مركزی شهرستان شادگان است كه بیش از 10 هزار و 900 نفر جمعیت و بیش از دو هزار خانوار دارد.

شهرستان شادگان دارای بیش از 57 هزار هكتار اراضی قابل كشت است و بیش از 12هزار هكتار نخیلات با دو میلیون اصله در این شهرستان است.
سالانه حدود 50 هزار تن خرما از این زمین ها برداشت می‌شود كه بیش از 35هزار تن آن به خارج كشور صادر می‌شود، ضمن اینكه سالانه 28هزار تن گندم تولید می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار