اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر كمبود معلم و كمبود فضای آموزشی را از مشكلات ناگوار بخش آموزش و پرورش شهرستان عنوان كرد.
فرماندار:خرمشهر از كمبود معلم و فضای آموزشی رنج می برد

ولی الله حیاتی روز یكشنبه در نشست شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان خرمشهر با تبریك فرارسیدن هفته معلم، گفت:كمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش خرمشهر دو چالش برای این شهرستان است كه باید به صورت ویژه پیگیری شود.

وی كمبود نیروی انسانی به ویژه در بخش آموزشی شهرستان خرمشهر را ناگوار خواند و گفت:این معضل باید در ذهن مسئولان استانی و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند برای جذب معلم گنجانده شود تا با تلاش جمعی رفع شود.

فرماندار ویژه خرمشهر كمبود فضای آموزشی را از دیگر مشكلات آموزشی خرمشهر دانست و گفت:رفع مشكل كمبود فضای آموزشی در جزیره مینو و در برخی مدارس شهر در دستور كار قرار گرفته و امیدواریم تا شروع سال تحصیلی جدید به نتیجه مطلوب برسد.

حیاتی ارزیابی علمی دانش آموزان در پایان سال تحصیلی را ضروری خواند و گفت:لازم است به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت آموزش و پرورش خرمشهر، ارزیابی علمی در پایان سال تحصیلی از سوی كارشناسان و مسئولان آموزشی انجام شود.

وی گفت:با راه اندازی كلاس های كنكور در مدارس شهرستان خرمشهر، امید است كه آمار قبولی دانش آموزان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه به نحو مطلوبی افزایش یابد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش خرمشهر نیز در این نشست گفت:مجموعه آموزش‌وپرورش كاركردهای پنهان و آشكار دارد، اگر دنبال تقویت فرزند صالح و جامعه سالم هستیم باید به كاركردهای پنهان این نهاد توجه كرد.

عبدالحافظ عنبری افزود:تا زمانی كه معلم جایگاه واقعی خود را پیدا نكند جامعه سالم به وجود نمی‌آید و امروز به حمایت همه دستگاه‌ها و مردم نیاز است. عنبری تقویت فعالیت‌های خانه كنكور را اولویت آموزش‌وپرورش خرمشهر خواند و گفت:تلاش شده است تا در مرحله نخست سه موج كنكوری در شهرستان راه‌اندازی كنیم، موج نخست ایجاد خانه كنكور در خرمشهر بود كه به‌صورت پایلوت كشوری اجرا شد.

وی اظهار داشت:اخیراً برخی شهرستان‌ها اعلام كردند كه راه‌اندازی خانه كنكور برای شهرستان را پیگیری می كنند كه پیشتازی خرمشهر در راه اندازی این طرح نقطه قوت است.
عنبری كمبود آزمایشگاه در مدارس به‌ویژه مناطق محروم را عاملی برای راه اندازی آزمایشگاه سیار در این مناطق خواند و افزود:با راه اندازی این آزمایشگاه ها، دانش آموزان مناطق محروم از فضای آزمایشگاهی بهره‌مند شدند.

رئیس آموزش و پرورش مینوشهر نیز در این نشست كمبود فضای آموزشی در واحدهای آموزشی مینوشهر را از مشكلات این بخش خواند و گفت:با پیگیری بنیاد مسكن و اداره نوسازی مدارس قول های مساعدی در احداث واحد اموزشی شش كلاسه شهیدمطهری و تامین تجهیزات و احداث چهار كلاس های آموزشی و نمازخانه گرفته شده است.

حسن عبدزاده اظهار داشت: علاوه بر آسفالت خیابان های منتهی به مدارس شهید مفتح، شهدای جزیره، شكوفه های انقلاب، عترت و مهاجرین، نصب حفاظ و گادریل بر روی انهار جزیره مینو از سوی شهردار مینوشهر انجام شد.

وی همچنین از غربالگری 300 دانش آموز پایه اول خبر داد و گفت: با همكاری مركز درمانی و بهداشت شهرستان خرمشهر 300 دانش آموز پایه اول ابتدایی معاینات پزشكی انجام دادند كه از این تعداد 270 دانش آموز معاینات تخصصی دندانپزشكی نیز انجام دادند.

رئیس اداره برق خرمشهر نیز در این نشست با بیان آمادگی كامل این اداره برای همكاری با آموزش و پرورش، گفت:سال گذشته 450 میلیون ریال اعتبار برای راه اندازی برق مركز رفاهی آموزش و پرورش هزینه شد.
احسان ثابتی افزود:در موضوع بدهی های واحدهای آموزشی و نصب انشعاب، این مهم به شیوه پرداخت اقساط قابل حل است.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار