شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
معاون توسعه‌ منابع و پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که بودجه سالانه استان تنها 10 درصد از کمبودهای اعتباری را تأمین می‌کند، گفت: اگر واقعیت‌ها گفته شود، مردم مشارکت خواهند کرد چراکه توجه مردم به آموزش‌و‌پرورش بیش از توجه مسئولان است.
 
سیروس خدادادی در سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آموزش‌و‌پرورش عشایر استان که امروز، 30 فروردین‌ماه در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد با بیان این‌که احسان امری الهی و مورد تأکید قرآن است، اظهارکرد: احسان مصادیق بسیاری را شامل می‌شود و ارزش بسیاری دارد؛ تقوا قدرت و نوری است که خداوند به انسان عطا می‌کند تا بتواند حق را از باطل تشخیص دهد.
 
وی افزود: هنگامی که حق از باطل تشخیص داده شود، می‌توان پرسید که چرا عدالت آموزشی رعایت نمی‌شود و چگونه کمبودها و نیازها در چارچوب عدل الهی توجیه‌پذیر است؛ باید بدانیم که اگر قدمی در جهت کمک به دیگران برداشته شود، بی‌پاسخ نخواهد ماند بلکه در کتاب عدل الهی ثبت خواهد شد.
 
معاون توسعه‌ منابع و پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که آموزش‌وپرورش از کمبود اعتبارات رنج بسیاری می‌برد، تصریح کرد: آموزش‌و‌پرورش بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور است، بودجه عمومی کشور در سال گذشته 267 هزار میلیارد تومان بود که از این رقم نزدیک به 25 هزار میلیارد تومان به وزارت آموزش‌و‌پرورش اختصاص یافت.
 
خدادادی افزود: هفت درصد این بودجه سهم آموزش‌وپرورش خوزستان است که سال گذشته رقمی حدود یک‌هزار و 700 میلیارد تومان بوده است اما بیش از 98 درصد این بودجه به‌عنوان حقوق معلمان پرداخت شده است و تنها 1.5 درصد آن به سایر موارد اختصاص داده می‌شود که تنها 10 درصد کمبودهای اعتباری را تأمین می‌کند.
 
وی با بیان این‌که باید مشارکت مردم را طلب کنیم، گفت: اگر مردم در مقطعی مشارکت نکردند مسئولان مقصر هستند و ضعیف عمل کرده‌اند؛ در برخی مواقع بد مدیریت می‌کنیم. این چه فرهنگی است که مدیر مدرسه مبلغی را برای پرداخت به دانش‌آموزان اعلام می‌کند؟ اگر واقعیت‌ها به مردم گفته شود خود مردم مشارکت خواهند کرد.
 
معاون توسعه‌ منابع و پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان ادامه داد: دغدغه مردم نسبت به آموزش‌و‌پرورش بالا و توجه مردم به آموزش‌وپرورش بیشتر از مسئولان است؛ اکنون آموزش‌وپرورش در وضعیت اعتباری اسفناکی قرار دارد؛ توان دولت نیز محدود است بنابراین باید به آموزش‌و‌پرورش کمک کرد البته کمک تنها کمک مادی نیست و می‌توان با ارائه یک فکر و ایده نو نیز کمک کرد که بسیار باارزش خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار