اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۴
فنایی درباره صحنه مشکوکی که استقلالی ها می گفتند باید داور پنالتی می گرفته هم گفت:«توپ به دست احمد نوراللهی برخورد کرده و داور می توانست پنالتی بگیرد.» او در پایان گفت:«همچنين رامين رضاييان هم بايد هنگامي كه نتيجه سه بر يك بود از زمين مسابقه اخراج مي شد!»
برنامه ۳۰ فروردین نود با محوریت بررسی ویژه دربی هشتاد و دوم پایتخت و مسابقات هفته ۲۶ لیگ برتر از ساعت ۲۲:۳۳ از شبکه سه آغاز شد.

در ابتدای ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام محمدتقی و هچنین تبریک پیشاپیش روز پدر توسط عادل فردوسی پور، سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب زیباترین دربی سال های اخیر پخش شد که شامل گزینه های زیر بود:

۱- استقلال ۳ پرسپولیس ۲ : اسفند ۹۳ (گل برتری پیروز قربانی)
۲- استقلال ۳ پرسپولیس ۰: آذر ۹۰ (آخرین برد استقلال در جام حذفی)
۳- پرسپولیس ۳ استقلال ۲: بهمن ۹۰ (گل های ایمون زاید)
۴- پرسپولیس ۴ استقلال ۲: فروردین  (دربی ۸۲ آخرین دربی)

 پدر زن هادی نوروزی دربی را درست پیش بینی کرد

یکی از برندگان مسابقه پیامکی نود از خانواده هادی نوروزی بود.

در قرعه کشی امشب برنامه نود یکی از برندگان پدر زن کاپیتان فقید پرسپولیس هادی نوروزی بود.

امشب عادل فردوسی پور همسر این مرحوم را روی خط آورد تا او قرعه کشی مسابقه هفته قبل که پیش بینی نتیجه دربی بود را انجام بدهد.

همسر نوروزی عدد 24 را انتخاب کرد و جالب اینجاست که یکی از برندگان پدر زن هادی نوروزی بود.

همسر هادی نوروزی با حضور در روی خط برنامه نود به گفتگو با عادل فردوسی پور پرداخت. او در ابتدای صحبت هایش روز پدر را به همه مخاطبان این برنامه تبریک گفت و جای خالی همسر و پدر فرزندانش را خالی دانست.
همسر مرحوم هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس در ادامه صحبت هایش گفت: اینقدر حالم بد بود که در روزهای ابتدایی رفتنش این اتفاق را باور نمی کردم. هادی دنیایش پرسپولیس بود. شماره 24 برای ما فقط یک شماره نبود. اکنون ایمان دارم به شماره 24 ابدی. اکنون همه با دیدن شماره 24 یاد و خاطره هادی را زنده نگه می دارند و اکنون اتحاد بزرگی بین قرمز و آبی شده است.
او در ادامه قرعه کشی برنامه را برعهده گرفت و برندگان نظرسنجی پیش بینی دربی را انتخاب کرد و نکته جالب اینجا بود که پدر همسر هادی نوروزی یکی از برندگان این قرعه کشی لقب گرفت.

حرفهای جالب پروفسور سمیعی

پروفسور سمیعی یکی از مهمانان ویژه دربی بزرگ پایتخت بود.او درباره این بازی گفت:«می دانم که این بازی یکی از بازی های جالب لیگ ایران است.خداوند فرصتی به ما داد که این بازی را از نزدیک تماشا کنیم.البته از دور خبرها به ما می رسد.باید بگویم که در ایران پرسپولیس و استقلال تک نیستند.تیم های دیگر هم در شهرستان ها هستند که طرفداران زیادی دارند و خیلی قوی شده اند.»

پروفسور سمیعی ادامه داد:«من فوتبال ایران را دنبال می کنم.شهر تبریز و تیم تراکتورسازی را.آنها خیلی از بازی ها را برده اند.من بیشتر طرفدار تیم ملی هستم و هر جا که تیم ملی بازی کند پیگیر نتایج آن هستم.دوست دارم ببینم ایران چه کار می کند.»

او با بیان اینکه فرصت نمی کند تمام بازی های فوتبال را تماشا کند ادامه داد:«سعی می کنم نتایج را از اینترنت دنبال کنم.فکر می کنم ایران به یک آکادمی فوتبال نیاز دارد تا بچه های ایران فوتبال را خیلی زودتر آغاز کنند.بچه ها عاشق فوتبال هستند و در آینده ای نزدیک می توانیم بهترین تیم های فوتبال را در دنیا داشته باشیم.»

یکی از افتخارهای ایران در پایان حرفهایش یک توصیه پزشکی هم به ورزشکاران می کند و می گوید:«بازیکنان باید سعی کنند قبل از مسابقات خیلی مهم و کلیدی افکار خودشان را به مسائل فرعی معطوف نکنند.من به آنها قول می دهم آنها اگر این کار را بکنند می توانند در زمین دو برابر بهتر بازی کنند.مغز ورزشکار است که آنها را در زمین هدایت می کند.»

پنالتی استقلال گرفته نشد 

فنایی کارشناس داوری نود بود. او درباره صحنه های مشکوک بازی استقلال و پرسپولیس گفت:«در صحنه اول و گل اول پرسپولیسی ها به هیچ عنوان آفساید نبود.»

فنایی این را گفت و درباره صحنه مشکوکی که استقلالی ها می گفتند باید داور پنالتی می گرفته هم گفت:«توپ به دست احمد نوراللهی برخورد کرده و داور می توانست پنالتی بگیرد.»

کارشناس داوری برنامه نود درباره صحنه ای که پرسپولیسی ها پیراهن برهانی را کشیده اند هم گفت:«این صحنه خطا نبود و خطا باید کاملا واضح باشد.»

فنایی درباره ضربه پنالتی مهدی طارمی هم گفت:«توپ به هیچ عنوان از خط عبور نکرد و هرگز وارد دروازه نشده بود.»

او در پایان گفت:«همچنين رامين رضاييان هم بايد هنگامي كه نتيجه سه بر يك بود از زمين مسابقه اخراج مي شد!»

صحبت های تاج درباره نقطه تاریک دربی

رییس سازمان لیگ با حضور روی خط برنامه نود درباره فروش بیش از حد بلیت بازی دربی پاسخ داد.

او در این باره گفت: بلیت الکترونیکی فروختیم اما اتفاقی که افتاد عده زیادی از مردم طبق عادت بدون بلیت حضور یافته بودند. به همین منظور افرادی که بلیت داشتند پشت سر این افراد گیر کرده بودند و کاری هم از دست نیروی انتظامی بر نمی آمد. صبح اعلام کرده بودم که کسی به استادیوم نیاید و همه بلیت ها فروخته شده است.

وی ادامه داد: کسانی نیز بدون بلیت در استادیوم حضور یافته بودند و با شکستن درب قصد ورود داشتند که به همین منظور نیروی انتظامی مجبور به برخورد با آنها شدند.

مهدی تاج در مورد راهکارش برای عدم تکرار این مساله در آینده گفت: ما رو به جلو می رویم. اگر نگاهی به دربی های قبل بیاندازید متوجه می شوید که رو به جلو می رویم. ما طبق اطلاعیه ای اعلام کردیم کسانی که بلیت داشتند و نتوانستند بیایند ما بلیت او را دوباره شارژ می کنیم. به هرحال باید طبقه دوم صندلی گذاری شود و شماره گذاری شود. تنها مشکل این بازی بحث بلیت فروشی بود که امیدوارم این مساله نیز برطرف شود.

رییس سازمان لیگ در ادامه صحبت هایش درباره حساسیت لیگ دسته اول و راهکار آنها برای این مساله گفت: ما کاملا لیگ دسته اول را در هفته پایانی زیر نظر خواهیم گرفت.

واکنش بازیکن رئال به دربی تهران

میشل سالگادو که امروز در ایران حضور یافته بود در گفتگویی با دوربین برنامه نود درباره دربی نیز صحبت کرد.
او در ابتدای صحبت هایش گفت: خیلی خوشحالم که برای سوم به ایران آمدم. بار اول برای مصاحبه تلویزیونی، دفعه دوم برای یک بازی و بار سوم نیز برای آکادمی رئال ومسائل مربوط به آن.
مدافع سابق رئال در رابطه با دربی تهران گفت: می دانم بازی حساسی است و با شرایط آن کاملا اگاه هستم. بازی رئال و بارسا البته کاملا متفاوت است. چون این دربی می تواند دنیا را به عنوان طرفدار بارسا و رئال تقسیم کند.
وی ادامه داد: راجع به طرفداران دو تیم زیاد شنیده بودم. از من خواسته بودند برای تماشای این دربی به تهران سفر کنم و با چنین طرفدارانی مشخص است دربی بزرگی بوده است. 
سالگادو در رابطه با طرفداری نیز اینطور توضیح داد: برای ما نیز اینطور است. دوست دارم رئال ببرد و بارسا ببازد. برد در دربی باعث می شود طرفداران تمام اشتباهاتت را ببخشند. وقتی با برد برگردی مثل پادشاه با تو برخورد می کنند و می توانی در رستوران غذای مجانی بخوری اما وقتی ببازی بهتر است یک هفته در خانه حبس شوی! مسلما این مساله در ایران هم اینطور است و طرفداران دو تیم چنین حسی دارند.
او در توصیه ای به طرفداران استقلال گفت: چیز سختی است که بخواهم بگویم. مسلما آنها خیلی ناراحت هستند. خوبی فوتبال این است که شانس مجدد داری و زندگی هم در جریان است. 

مظلومی:من همان پرویزی هستم که 4 دربی را برده بودم

سرمربی استقلال که مهمان تلفنی برنامه نود بود در ابتدای حرفهایش گفت:«من یک بار دیگر عذرخواهی می کنم از هواداران استقلال که باعث ناراحتی آنها شدیم.ما می خواستیم یک بازی خوب انجام بدهیم.بازیکنان ما برای باخت به زمین نرفته بودند و خوشخالیم از اینکه بازیکنان دو تیم یک بازی خوب را انجام بدهند.من از همان روزی که به استقلال آمدم دنبال این بودم که تیم خوب بازی کند.دربی بازی پر گلی بود و کسل کننده نبود.نمی خواستم دفاع کنم و صفر - صفر شود تا برای خودم کارنامه درست کنم.»

او این را گفت و ادامه داد:«دربی حساسیت های زیادی دارد.ما دقیقه 5 گل خوردیم.پرسپولیسی ها انگیزه داشتند.برگشتن به بازی خیلی سخت بود.ما حلمه کردیم،موقعیت گل ایجاد کردیم.توجیه نمی کنم اما برای ما پنالتی نگرفتند.من اعتقاد دارم خطا روی آرش هم پنالتی بود.به استقلال ضربه خورد.تیم ما داشت حمله می کرد که عادل شیحی را از دست دادیم.در واقع برنامه ما بهم خورد.در دربی جمع کردن بازی خیلی سخت است.»

قبول دارید که پرسپولیس از شما بهتر بازی کرد؟مظلومی در این مورد گفت:«ما اشتباهات فاحشی داشتیم.پرسپولیس از اشتباهات فردی ما استفاده کرد اما اینکه آنها خوب بازی کردند شکی وجود ندارد.»

او درباره شعار هواداران و افت تیم استقلال هم گفت:«دلیل دارد.ما ضربه مهلک را از وسط زمین خوردیم.ما در نتایج اخیر استقلال روی روزبه چشمی حساب باز کرده بودیم اما متاسفانه این بازیکن را چند هفته است که در اختیار نداریم.باشگاه هم تلاش کرد برای ما در نیم فصل برای میانه زمین بازیکن جذب کند که این اتفاق نیفتاد.من همان پرویزی هستم که چند دربی را بردم اما این بی انصافی است که بعضی ها می گویند مربی خارجی می خواهم.»

او درباره تعویض خسرو حیدری هم گفت:«این تصمیم را از روی نیمکت گرفتیم.اگر خسرو در زمین می ماند خیلی بهتر بود.»

او درباره کنار رفتن فرزاد مجیدی هم گفت:«هواداران باید خویشتن دار باشند.این تصمیم باشگاه بود.مجیدی زحمات زیادی کشیده است.فعلا سرپرست منصور پورحیدری است نه کس دیگری.»

مظلومی در پایان از هوادارانش خواست که به ورزشگاه بیایند و در 4 بازی باقیمانده از استقلال حمایت کنند چون تیم او هنوز هم یکی از شانس های قهرمانی است و در فینال جام حذفی هم حضور دارد.

برچسب ها: برنامه نود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار