شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۲

فرماندار ویژه آبادان گفت: به دنبال خواهرخواندگی آبادان با یکی از شهرهای چین، سرمایه‌گذاران چینی برای حضور در آبادان تشویق می‌شوند.

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: شهر "کرمای" از استان سینک کیانگ چین تفاهم‌نامه‌ خواهر خواندگی را با آبادان امضاء کرده است.

وی افزود: این شهر یکی از شهرهای رو به توسعه و رشد چین و بسیار متشابه به آبادان است.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: در این راستا هیئت بلند پایه‌ای به دعوت وزارت خارجه از کشور چین با عنوان انجمن دوستی ایران و چین وارد کشور شده و این زمینه انجام این تفاهم‌نامه را فراهم کردند.

وی اضافه کرد: در این بین چند شهر نظیر اصفهان، قزوین و تبریز مدنظر این هیئت قرار گرفت که از بین آنها آبادان به‌عنوان شهر محوری برای خواهرخواندگی منصوب شد.

ایلخاض‌زاده در پاسخ به اینکه اهمیت این تفاهم‌نامه بر چه مبنا و اساسی استوار است، خاطرنشان کرد: بر اساس این مذاکرات مسئولان دو شهر با هم در مراوده بوده و تصمیمات مهمی در راستای پیشرفت این شهر رقم می‌خورد.

وی در ادامه عمده دلایل دعوت به حضور چینی‌ها در این منطقه را چنین عنوان کرد: تشویق سرمایه‌گذاران چینی برای حضور در آبادان در راستای پیشرفت ابعاد مختلف منطقه و دیگر اینکه معرفی آبادان با قدمت بالای نفتی در کشور را عمده دلایل دعوت به حضور چینی‌ها در منطقه عنوان کرد.

فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت: باید زمینه‌های پیشرفت و شکوفایی را در منطقه فراهم کنیم و این امر تنها از طریق جذب سرمایه‌گذار محقق می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار