اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
زنگ نمادين سلامت چهارشنبه در آغاز هفته سلامت در دبيرستان شاهد فاطميه اهواز نواخته شد. به گزارش ايرنا چهارشنبه در آيين نواختن زنگ نمادين آغاز هفته سلامت در اهواز همزمان با سراسر كشور كه با حضور تعدادي از دانش آموزان و مسئولان برگزار شد رئيس مركز بهداشت خوزستان اظهار كرد: سلامتي به معني رفاه كامل جسمي و رواني است.

شكراله سلمان زاده افزود: در طول تاريخ، بيمارهاي عفوني خطرهاي زيادي را براي مردم داشت كه امروز با كنترل بيماري هاي عفوني و واگير دار، بيماري هاي غير واگير دار گسترش يافته است.
وي گفت:افرادي كه دچار بيماري هاي غير واگير از جمله بيماري هاي قلبي و ديابت مي شوند بايد تا پايان عمر از دارو استفاده و به درمان بپردازند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اهواز عنوان كرد: مصرف زياد دخانيات و الكل و تغذيه نامناسب باعث گسترش بيماري خاموشي به نام بيماري هاي غير واگير مي شود.

سلمان زاده بيان كرد: در ايران براي پاسداشت خدمات درماني هفته ملي سلامت در نظر گرفته شده و سازمان جهاني بهداشت نيز هر سال در روز سلامت شعاري را انتخاب مي كند كه شعار امسال روز سلامت ' غلبه بر ديابت با تحرك كافي و تغذيه مناسب' نامگذاري شده است.

وي افزود: ديابت سومين بيماري همه گير جهان است و بسياري از افرادي كه به ديابت مبتلا هستند از بيماري خود اطلاعي ندارند. وي با بيان اينكه خود مراقبتي يكي از راه هاي بسيار مهم در كنترل و مهار اين بيماري است، اظهار كرد: برخي خوراكي ها براي سلامتي بدن بسيار ضرر دارند از جمله آبميوه هاي صنعتي كه تنها از قند و آب تشكيل شده اند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: مصرف ماهيانه استاندارد قند در جهان 22 گرم است اين در حالي است كه در كشور اين رقم 55 گرم و در خوزستان 66 گرم است.

سلمان زاده بيان كرد: از بين دانش آموزان سفيران سلامت انتخاب و آموزش داده مي شوند تا اطلاعات بهداشتي را به ساير دانش آموزان و خانواده ها منتقل كنند؛ البته لازم است كه همه دانش آموزان سفير سلامت باشند.

رئيس آموزش و پرورش ناحيه سه اهواز نيز بيان كرد: آموزش و پرورش در تمامي برنامه هاي آموزشي نقش دارد و دخالت دادن دانش آموزان در برنامه هاي آموزشي مي تواند در جامعه بسيار تاثير گذار باشد.

اسكندر آرامي افزود: متاسفانه در جامعه و به ويژه در بين دانش آموزان نگرش علمي بسيار ضعيف است و ساز و كار درست استفاده از علم را بايد ياد گرفت. در حاشيه اين آيين نمايشگاهي از غذاهاي سالم در اين دبيرستان برپا بود و از افرادي كه غذاي بهتري را پخته بودند تجليل شد. هفته سلامت از يكم تا هفتم ارديبهشت ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار