اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۷۳۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
حاشیه نگاری از نشست سید شریف حسینی در پایگاه خبری شوشان / دور اول انتخابات اهواز "جنگ گلادیاتورها" بود / ریزش آرا من دلایل مختلفی داشت/ مشکل اول خوزستان نگاه تبعیض آمیز در همه لایه هاست / اولین منتقد احمدی نژاد در مجلس بودم
سخت است نماینده شهروندانی باشیم که با یک بارش باران به دلیل اسیدی بودن ، راهی بیمارستان می شوند. زمانی هم که باران نمی بارد...


شوشان: سید شریف حسینی را باید پاسخگوترین نماینده خوزستان در مجلس نماید و حتا منتقدان وی نیز به این امر اذعان دارند و در کنار همه انتقادات ، او را رسانه ای ترین و فعال ترین نماینده خوزستان قلمداد می کنند که همواره نطق ها و موضع گیری هایش ، خوزستان را در صدر اخبار رسانه ای کشور قرار داده است. وی در نشستی در پایگاه خبری شوشان ، حرف های زیادی برای گفتن داشت و درد دل های زیادی کرد که در اینجا و در بخش اول ، حاشیه نگاری مختصری از سخنان وی می شود و در روزهای آینده مصاحبه وی به صورت کامل منعکس خواهد شد.

تمام تلاش خود را انجام داده ام که وکیل و نماینده امینی برای 209880 رایی باشم که در مجلس نهم به من داده شد. نه تنها نماینده این تعداد مردم بلکه نماینده همه کسانی که به من رای دادند یا ندادند.

  سخت است نماینده شهروندانی باشیم که با یک بارش باران به دلیل اسیدی بودن ، راهی بیمارستان می شوند. زمانی هم که باران نمی بارد باز به دلیل خشک شدن زمین ها ، گرد و خاک به راه می افتد و به سختی نفس می کشند و باز دوباره سر از بیمارستان در می آورند.

  خیلی سخت است نماینده مردمی بودن که در شهرش بیکاری موج می زند. خانه ای پیدا نمی شود که یک یا دو نفرش بیکار نباشند. سخت تر اینکه در پایتخت مشاهده می شود که خوزستان با این همه پتانسیل و ظرفیت ، مورد بی مهری قرار گرفته و چند استان نور چشمی سهم بیشتری از درآمدهای کشور دارند. دلیل نور چشمی بودن این استان ها فقط نمایندگان شان نیستند. وقتی یکی از مدیران این استان ها به مقام و منصبی در وزراتخانه ای می رسد تمام قد به فکر توسعه و پیشرفت استانش است و این همبستگی و وحدت در درون شان موج می زند.  


  همبستگی و اتحاد رمز موفقیت استان هایی نظر اصفهان است. در مرکز می بینید که استان های نورچشمی سهم بیشتری دارند که دلیلش تنها عملکرد نمایندگان شان نیست . هر کدام از این استان های نورچشمی وزیر یا معاون وزیر یا فردی بانفوذ در وزارتخانه ها دارند و دیگر نیاز نیست نمایندگان این استان ها برای حل و رفع مشکلات استانشان اتاق به اتاق بروند و به دنبال حل مشکلات باشند چرا که در همه جا از قبل کارشناسانی دارند که معین آن استان ها و مناطق هستند.

  اگر بخواهیم مشکلات استان را اولویت بندی نماییم اولین و مهمترین چالش را بیکاری نمی دانم. شاید از هر کسی سوال شود که اولین مشکل چیست می گوید بیکاری . زیرا در هر خانواده ای یک یا چند بیکار وجود دارد. به نظرم مشکل اول استان نگاه تبعیض آمیز در همه لایه هاست. همیشه گفته ام که وجود قومیت ها در استان یک ظرفیت است اما نباید نگاهی تبعیض آمیز به قومیت ها داشت. این تبعیض ها چند لایه دارد ؛ تبعیض قومیتی و نگاه چندگانه در انتصابات و استخدام هاست. نباید هیچ شهروندی از هر قومی احساس کند که با دید یک شهروند درجه دوم به او نگاه می شود.

  لایه دوم تبعیض، تبعیض بین یک قومیت و به عبارت بهتر تبعیض طایفه ای ست که در استخدام ها و ... ملاک طایفه قرار می گیرد. 

  تبعیض سوم ، تبعیض خانوادگی و فامیلی ست که متاسفانه مشاهده شده در یک شرکت یا سازمان ، یک مدیر ، خواهر و خواهر زن و برادر و ... خود را به استخدام در آورده است و این یک فاجعه است.

  اگر ظرفیت های شغلی خوزستان درست تقسم شود و چیزی به نام تبعیض و پارتی و ... برداشته شود و اگر در استان با مدیری که در جهت تبعیض گام برمی دارد برخورد شود دیگر چیزی به نام بیکاری به این شکل وجود نخواهد داشت. 

  اگر به مجلس راه یابم مرحله سوم نمایندگی من مبارزه با این رفتارهاست. تمام وقت خود را صرف این می کنم تبعیض ها برداشته شود و با هر کسی در هر جایگاهی که بخواهد نگاه تبعیضی به مردم داشته باشد برخورد خواهم کرد چرا که این تبعیض ها نظر دولت و نظام نیست.  

  بیکاری حل نخواهد شد مگر با ایجاد ظرفیت های شغلی. آن هم نه استخدام در شرکت های دولتی بلکه ایجاد ظرفیت های شغلی بویژه دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی. تعریف فرش قرمز پهن کردن برای سرمایه گذاران و رفع بیکاری آن است که همه امکانات در اختیار آنها قرار داده شوند.

  در 4 سال گذشته 5 سرمایه گذار که سه نفر از اروپا (ترکیه ، دانمارک و سوئد) و دو نفر از داخل کشور (قم و قزوین) به خوزستان آورده و جذب کردیم که تولید بنزین یورو5 ، گازوئیل ، فولاد ، آهن ، Mdf از تفاله نیشکر یا باگاس و گاز استریل و ... محصولاتی هستند که از این سرمایه گذاری ها به دست می آید. 

  از طرح های سرمایه گذارانی که دعوت کردیم سه پروژه در سال 95 به بهره برداری می رسند که یکی با 1200 نفر اشتغال در نیمه اول سال 95 خواهد بود. دیگری با 1000 نفر اشتغال در نیمه اول 95. سومی با 800 نفر اشتغال در نیمه دوم یا پایان 95 است که به صورت مستقیم 4000 نفر و 40 هزار نفر به شکل غیر مستقیم ایجاد اشتغال خواهد بود

  فولاد شادگان حدود 12 سال است که احداثش شروع شده و یک فولاد دولتی ست که هنوز در نیمه راه است اما دعوت ما از سرمایه گزاران خصوصی برای احداث خط تولید 1.5 تنی فولاد پس از 2 سال 75 درصد پیشرفت داشته و امسال بدون یک ریال استفاده از تسهیلات دولتی به بهره برداری می رسد. این سرمایه گزار همان آقای جابریان است که سهام فولاد خوزستان را خرید و بر اثر مشکلاتی پول خود را از دولت پس گرفت.

  اگر هر کدام از 18 نماینده این میزان نقش در ایجاد اشتغال منهای دولت داشته باشند 72 هزار اشتغال مستقیم و 300 هزار اشتغال غیر مستقیم ظرف 4 سال بوجود می آید.

  مشکل اصلی سرمایه گذاری در استان این است که ما همه ظرفیت های شغلی و کاری را در سه شهر مستقر کرده ایم و مابقی را نادیده گرفته ایم. متاسفانه اکثر صنایع در سه شهر اهواز ، ماهشهر و آبادان متمرکز شده است و برای همین است که اهواز با پدیده ای به نام حاشیه نشینی و حاشیه نشینان مواجه شده است.

  دوران پسابرجام بهترین زمان برای جذب سرمایه گذار خارجی در خوزستان است . پس از برجام این رغبت در سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در استان ایجاد شده و باید شرایطی را مهیا نماییم که این سرمایه ها در استان جذب شوند.

  در مجلس نهم عضو فراکسیون رهروان ولایت که یک فراکسیون اصولگرایی ست هستم بنابراین قرار گرفتن در لیست اصولگرایان چیز جدیدی نیست. ضمن اینکه باید این را مدنظر قرار دهیم که اصولگرایی به معنای تقابل با روحانی و دولت نیست. اصلاح طلبی هم به معنای صرف جذب و تمایل به دولت نیست. چه چپ باشیم و چه راست باید همه تلاش خود را در جهت پیشبرد اهداف دولت و نظام نماییم و هدف مان هم باید رفع مشکلات مردم باشد.

  در این هشت سال فکر می کنم هشت مرتبه نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری دیدار داشتند و در این دیدارها رهبر انقلاب فرمودند که مجلس باید کمک حال دولت باشد. این فرمایشات هم در دولت احمدی نژاد بود هم در دولت روحانی.

  یکی از افراد لیست اصولگراها در اهواز سفیر همین دولت روحانی بوده است. بنابراین معنای اصولگرایی تقابل با دولت نیست. ضمن اینکه نمی شود گفت کسانی هم که در لیست اصلاحات هستند در آینده با دولت تقابل نخواهند کرد. 

  اولین نماینده ای بودم که به احمدی نژاد انتقاد کردم در شرایطی که وقتی به مجلس می آمد 120 نماینده به استقبالش می رفتند.

  209808 رای در مجلس نهم مدال پرافتخاری است که مردم حوزه انتخابیه اهواز ، کارون و باوی بر گردنم انداختند. البته برای ما این آمار و رکورد مهم نیست بلکه مهم حضور مردم پای صندوق های رای می باشد و امیدوارم در آینده مشارکت مردم به حدی برسد که رکوردها شکسته شود. 

  اینکه چرا این تعداد آرا در انتخابات مجلس دهم ریزش داشت و به هفتاد هزار رای رسید علت های مختلفی دارد. انتظارات شهروندان زیاد است و همه انتظارات هم بحق و درست است. انتظار مردم از نمایندگان شان حل و رفع مشکلات است. 

  در طول روز به گونه ای بود که تماس هایم به بیش از 600 تماس می رسید. جلسات مکرر در مجلس و حضور در هیات رییسه و عدم پاسخ به این تماس ها ، بی شک دلخوری و نارضایتی هایی ایجاد می کند. شما هم که تماس تان را جواب ندهید ممکن است برای کسی که تماس گرفته دلخوری ایجاد کند. البته حق همیشه با شهروندان است ولی شرایط یک نماینده هم شرایط ایده آلی نیست. 

  فردی که خود و خانواده اش به من رای داده اند و الان که تماس می گیرد و نمی توانم جواب بدهم اینگونه تصور می کند که پس از رای ، فراموشش کرده ایم. حال آنکه اینگونه نیست. شما همین حالا ببینید که در حال مصاحبه چندین و چند تماس دارم اما به دلیل حضور در این نشست خبری نمی توانم پاسخ دهم. در مجلس نیز شرایط به همین گونه است. این اتفاقات کم کم موجب ریزش آرا شد. 

  اولین ملاقات عمومی من باید ثبت گینس شود. در اولین ملاقات مردمی پس از انتخاب ، 703 نفر را ملاقات کردم. اولین ملاقات عمومی از 8 صبح تا 4 صبح فردایش ادامه داشت که نوعی رکورد شکنی بود. واقعا مشکلات مردم زیاد است. 92 درصد آنها به دنبال اشتغال و کمک مالی بودند. همه این شهروندان توقع شغل یا کمک مالی داشتند. آیا من نماینده ظرفیت این را داشتم یا دارم که همه این افراد را سر کار ببرم و یا مشکلات مالی شان را مرتفع کنم؟ 

  اگر با نامه دادن یک نماینده به افراد مراجعه کننده مشکل بیکاری در استان حل می شد من حاضر بودم هر چه کاغذ بود به نامه تبدیل کنم و به مردم بدهم. نوع نگاه به یک نماینده باید تغییر کند. پیشرفت استان زمانی رقم می خورد که نمایندگانش در پی کارهای بزرگ و کلان و پیگیری طرح ها و نظارت باشند. من با همین دید وارد هیات رییسه مجلس شدم و هدفم پیگیری طرح هایی بود که به پیشرفت و آبادانی منجر شود.

  متاسفانه عده ای همیشه درصدد بایکوت من بودند. چهار سال پیش همیشه تیتر اول رسانه ها بودم ولی این دوره به دلایلی که خودم هم نمی دانم بایکوت رسانه ای شدم. شاید دلیلش این بود که برخی ها فکر می کردند که سید شریف بیش از حد رشد کرده و دیگر برایش کافی است !

  یکی دیگر از دلایل ریزش آرا ، حضور شخصیت های بزرگ در انتخابات اهواز بود. می توانم بگویم که انتخابات دور اول اهواز در واقع جنگ گلادیاتورها بود و چهره های بزرگی در انتخابات حضور داشتند که منجر به شکست آرا شد. از دلایل دیگرش هم فعال شدن احزاب بود. دوره ی قبل رقابت احزاب وجود نداشت. ولی این دوره موجی از رقابت احزاب است و به نوعی چهره های جدیدی به جامعه معرفی و لیستی رای دادن در بین مردم القا شد. شما از این منظر ببینید از این شش نفر کاندیدای دور دوم به جز من هیچکس به صورت مستقل نتوانست رای بیاورد و این احزاب بودند که این ها را بالا آوردند. 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
انتشار یافته: ۱۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
comment
0
5
comment سلام بر سيد بزرگوار و نماينده فعلي
با تمامي احترام به عنوان همان شهروند فقط اين سوال را جواب دهيد كه در طول هشت سال نماينده و عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي شما سرمايه دار شديد يا مردم؟
comment
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
comment
0
2
comment نماینده واقعی در مجلس فعلی فقط دکتر مطهری است که دارای شجاعت ابراز عقیده و دفاع از حق است و نه هیچ نماینده دیگری، و مردم تهران به حق با رای دادن یکپارچه به او دستمزد او را دادند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
comment
0
1
comment با سلام مردم دیگه گوششون از این حرف ها پرشده اقای مبارز با تبعیض کسی نیست ازشما بپرسه که فامیل درجه 1 شما چطور اومدن سرکار شادگان اهواز و .... مردم دیگر فریب نمیخورند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
comment
0
0
comment سيد شريف را بايد پاسخگوترين نماينده دانست

اما به هيچيك از مشكلات حذف بودجه مقابله با ريزگردها در بودجه سال ٩٤ بهمراه دو نماينده فعلي و همچنين جلوگيري از سرقت آب و بومي گزيني ها در استان پاسخي نداد
شوشان، بجاي تبليغ از نماينده و ژست روشنفكري كه عملاً كاركرد خود را از دست داده با رعايت بي طرفي به بيان واقع مشغول شويد
شعل شما، رعايت امانت است نه تبليغ و حمايت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
comment
0
5
comment عملکرد 8 ساله خدتون رو برا مردم شفاف سازی کنید
سید شریف
سید شکرخدا
سودانی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
comment
0
1
comment تحریکات قومی دیگر بس است ما اهوازیها فقط حزبی رای میدهیم چه اصلاح طلب چه اصولگرا دلیلی ندارد دریک شهر بیش از 100نفر کاندید شوند چون شماها تفکر حزبی رانابود کردید تا به اهداف خودتان برسید شما که ادعای دارید چند درصد مردم استانت باسوادند چقدر تلاش کرید که مردم را از بی سوادی وطایفه گری دور کنی وآنهارا باواقعیت روز آشنا کنی شما فقط [...] خودتان رامیبینید ولی [...] قوام محترم خوزستان کم کم دارند آگاه میشوند وبدور از تعصب قومی ار حکومت مطالبه به حق دارند وتنش راهم نمیپذیرند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
comment
0
3
comment خیلی سخت است نماینده مردمی بودن که در شهرش بیکاری موج می زند.؟
مگه در مدت 8 سال نماینده نبودی چرا پی گیر نبودی چرا زودتر بهفکر جوانان نبودی حالا وقت تبلیغات که شد یادتون اومد
209808 رای در مجلس نهم مدال پرافتخاری است که مردم حوزه انتخابیه اهواز ، کارون و باوی بر گردنم انداختند. ؟ دیگه خبری از اینرای ها نیست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
comment
0
2
comment عملکردی ندارند. چه عملکردی ؟ عملکرد منفی ؟ متاسفانه تقریبا اکثریت راه یافتگان به مجلس بدنبال منافع هستند و نه خدمت کردن.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
comment
0
2
comment متاسفانه مردم فقط عکس کاندیدها را می بینند . شهر پر شده است از عکس . نه برنامه ای ؟ نه مناظره ای ؟ مردم همینطور باید کشکی و از روی عکس ها باید بروند رای بدهند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
comment
0
1
comment تنهاریزش اراشمایاس وناامیدی مردم ازشماست .ومنشآإن میتواندعلل مختلف داشته باشد که یکی وجودیک شخص نماینده کاریزماتیک آزاستآن باشد
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
comment
0
0
comment لطفا هزینه اینهمه عکس از همایون یوسفی و شریف حسینی و شکرخدا و بقیه از کجا تامین می شود . تبلیغات عوام فریبانه در سطح شهر بیداد می کند ؟ چرا این همه اسراف؟ واقعا شما هدف تان خدمت کردن است ؟
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
comment
comment بزرگوار باید از همه کاندیدها سوال شود
از کجا
چطور
چگونه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
comment
0
0
comment اقاسیدشریف بعداز هشت سال نمایندگی تازه فکرتبعیض بایدازبین برودراسرلوحه کارخودقراردادی متشکریم
comment
شکر حسن شریف یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
comment
0
0
comment این شش نفر کاندید ( در صدر آنها همایون یوسفی ، شریف حسینی ، شکرخدا ) که در سطح شهر بسیار بسیار عکس و اسم بر در و دبوار شهر چسبانده و شهر را به [...] تبدیل کرده اند ، چه مقدار علم سیاست و حقوق خوانده اند که اینهمه برای ورود به مجلس [...] . واقعا هدفشان چیست ؟ بعضی از این آقایان هشت سال نماینده بودند چه گلی بر سر مردم کاشتند؟!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
comment
0
0
comment شرکت[...] را نابود کردی
comment
ع غ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment سید جان بس است دیگر مردم گول نمیخورند ریزش رای شما بدلیل عدم التزام شما به رای مردم هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار