شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کاظم جلالی در مصاحبه ای گفت :اول دوستان اعتدال و توسعه و حامیان دولت می‌خواستند لیست واحد بدهند. با ما هم صحبت می‌کردند که شما هم شخصیت‌های اعتدالی هستید و می‌توانید در این جمع باشید. بعدها، اعضای اعتدال و توسعه با اصلاح‌ طلبان صحبت کردند. در اصل بحث این بود که یک لیست ارائه شود در مقابل یک لیست. چون اول تصور این بود که در تهران سه تا لیست ارائه خواهد شد.

یک لیست ما به‌عنوان رهروان، یک لیست اعتدال و توسعه و یک لیست هم اصلاح‌ طلبان. در نطق 26 دی‌ ماه گفتم که ما لیست نمی‌دهیم. من گفتم ما در فکر بودیم که اصولگرایی را از افراطی‌ گری پالایش کنیم اما فضا فراهم نبود بنابراین از هفتم اسفند به بعد کارهایمان را پیگیری می‌کنیم. به هر حال قبول کردم و این جمله حذف شد. در آن برهه جریان اعتدال و توسعه می‌ خواست لیست بدهد و جریان اصلاحات هم می‌خواست لیست دیگری ارائه کند. وقتی رد‌صلاحیت‌ها انجام گرفت همه احساس کردند که اصلا به تعداد آدم ندارند که بخواهند لیست بدهند. از طرف دیگر می‌دانستیم اگر لیست‌ها متعدد و متنوع شوند، محتمل است که هیچ‌ کس رای نیاورد. خیلی ماجراها گذشت تا این لیست به وجود آمد.

برخی تصور می‌کنند که بعضی‌ها در لیست آویزان شده‌اند ولی اینطوری نبود. تا این لیست بیرون آمد صداوسیما و برخی از رسانه‌ها گفتند این لیست اصلاح‌ طلبان است، می‌خواستند همه را بکوبند. اما این لیستی که بیرون آمد در واقع یک مدل بود. یکی از دوستان می‌گفت که این مدل رهروان است. ما در رهروان، اصلاح‌ طلبان را آوردیم، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل را هم آوردیم. این لیست، مدلی از اداره کشور است. من در نطق 26 دی ماه امسال خودم گفتم که برای حل مشکلات کشور باید جبهه خردمندان را تشکیل دهیم. یعنی چترمان را وسیع کنیم. این خبر مصاحبه در هفته نامه مثلث منتشر شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار