شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
  رییس مجلس شورای اسلامی از كسانی كه در مقام نظر منتقد سكولاریسم هستند اما در عمل ابایی در متهم كردن دیگران ندارند، انتقاد كرد.

علی لاریجانی در یادداشتی با موضوع بد اخلاقی سیاسی و سكولاریسم در اینستا گرام خود نوشت: سوال این است كه نسبت جریان‌ها و سیاستمداران بی‌اخلاق یا بداخلاق، با سكولاریست‌ها چیست؟

سكولاریسم مكتبی است كه حوزه سیاست را مقید بر دین و ارزش‌های ثابت و لایتغیر نمی داند و عمدتاً قلمرو سیاست را بر مبنای منافع جمعی و امری عرفی تلقی می‌نماید.

به همین جهت گاه در عالم امروز مشاهده می‌كنید كه در كشورهای دموكراتیك، چه ناهنجاری‌های اخلاقی در بالاترین سطوح -حتی در رقابت‌های انتخاباتی- رخ می‌دهد؛ نظیر سخنان سخیف و غیراخلاقی این روزهای كاندیداهای ریاست جمهوری آمریكا كه اكثر سیاست مداران جهان را متعجب نموده است.

اما وضعیت شگفت آورتر درمورد كسانی است كه در مقام نظر معرفت شناسانه، همیشه بر سكولاریسم نقد دارند و خود را انقلابی معرفی می‌كنند، اما در میدان اخلاق سیاسی جزو هتاكان و بد‌اخلاقان و تخریب‌گران حیثیت دیگران هستند و به هیچ وجه ابائی در متهم كردن دیگران ندارند؛ یعنی كاملا در عالم اخلاق سیاسی بی‌پروایند.

ظاهرا اینان در مقام نظر، مخالف سكولاریسم هستند، ولی در عمل سیاسی سكولاریست محسوب می‌شوند؛ حتی ناآگاهانه! رهبر معظم انقلاب در تاریخ 14 خرداد 1390 فرمودند:«اگر به نام عدالت خواهی و به نام انقلابی گری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر كرده‌ایم، از خط امام منحرف شده‌ایم، اگر به نام انقلابی گری، به نام عدالت خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به كسانیكه از لحاظ فكری با ما مخالفند، اما میدانیم كه به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت كردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم».

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار