شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
پارک شهروند اهواز توسط گروه رفتگران طبیعت استان خوزستان و با همکاری گروه های رفتگران طبیعت شهرستان های بهبهان و ماهشهر از زباله پاک شد.



شوشان: به مناسبت روز جهانی زمین پاک مصادف با سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر،پارک شهروند اهواز توسط گروه رفتگران طبیعت استان خوزستان با همکاری گروه های رفتگران طبیعت شهرستان های بهبهان و ماهشهر و تعدادی از پرسنل محترم اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و شهرستان اهواز پاکسازی شد. 


در ابتدای برنامه به مناسبت میلاد امام علی (ع) از افراد حاضر در برنامه با شربت و شیرینی پذیرایی شده و سپس آرش عارف زاده از گروه رفتگران طبیعت خوزستان ضمن عرض خیر مقدم به مسئولان محترم اداره كل محیط زیست و هموندان گروه های رفتگران طبیعت بهبهان و ماهشهر چند دقیقه ای درباره روز زمین پاك و ضرورت حفاظت از محیط زیست با تولید كمتر زباله و مدیریت صحیح پسماند صحبت كرد. پس از آن  عسكری مدیر  روابط عمومی اداره كل محیط زیست خوزستان گروه های مردم نهاد را بازوی اجرایی سازمان محیط زیست خواند و ضمن تقدیر از حدود چهار سال تلاش و فعالیت گروه رفتگران طبیعت خوزستان در زمینه پاكسازی محیط زیست و فرهنگسازی درباره ضرورت این حركت و نهادینه كردن ان در بین خانواده ها ایراد سخنرانی كردند و با بیان اینكه شعار امسال روز زمین پاك "درختان برای زمین و زمین برای زندگی " است افزود امیدواریم كه به این شعارها جامه عمل پوشانده شود و همه مردم با زمین و درختان مهربان تر باشند.


بعداز مراسم اولیه برنامه پاكسازی با توزیع كیسه زباله و دستكش بین حاضران آغاز شده و محدوده گسترده ای از پارک شهروند توسط گروه رفتگران طبیعت خوزستان و مسئولین اداره كل محیط زیست خوزستان از زباله پاکسازی شد.پس از پاکسازی هم به جهت ترویج فرهنگ احترام به طبیعت و نشر این حرکت افراد و مسئولین شرکت کننده همراه با زباله ها عکسی به یادگار گرفتند.


قابل ذکر است که گروه رفتگران طبیعت گروهی غیر انتفاعی و مردمی بوده که طی ۶۴ برنامه برگزار شده در چهار سال گذشته پاکسازی طبیعت از زباله،درختکاری،برگزاری سمینار و كارگاههای های آموزشی و اجرای برنامه های آموزشی در مدارس را در دستور کار خود قرار داده و برنامه پاکسازی پارک شهروند شصت و پنجمین برنامه اجرا شده توسط این گروه بوده است. 



برچسب ها: رفتگران طبیعت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار