اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
گفتمان اصلاحات منافع ملی را بر منافع جریانی ترجیح داده و اگر عملکرد این گفتمان در دو انتخابات اخیر تحلیل شود، این نگاه را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم دغدغه اصلی پایبندان به گفتمان اصلاحات را حاکمیت ارزش‌ها و پاسخگویی به مردم عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در سفر به شهرستان اراک، در جمع مردم این شهر، استان مرکزی را استان افتخارات و مهد مجتهدین و مراجع عالیقدر و استان سیاسیون برجسته‌ای همچون امیرکبیر و قائم مقام فراهانی عنوان کرد.

عارف گفت: گفتمان اصلاحات منافع ملی را بر منافع جریانی ترجیح داده و اگر عملکرد این گفتمان در دو انتخابات اخیر تحلیل شود، این نگاه را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه مردم ایران در خرداد 92 به خوبی گام برداشته و در ادامه در اسفند 94 این مسیر را ادامه دادند، افزود: در اسفندماه 94 حماسه‌ای دیگر خلق شد و برگ زرینی در تاریخ ارزشمند این کشور و انقلاب رقم خورد.

عارف از تمام کسانی که با آگاهی از گفتمان اصلاحات حمایت می‌کنند قدردانی کرد و افزود: این حضور و حمایت مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی در ادامه استان مرکزی را در زمینه فرهنگ، تولید ملی، صنعت و کشاورزی دارای نقش کلیدی و اساسی دانست و افزود: این استان علیرغم برخورداری از این ظرفیت‌ها مشکلاتی دارد که البته دیگر استان‌ها نیز با این مشکلات مواجهند.

عارف با بیان اینکه اولویت در نگاه مردم معیشت و اشتغال، کاهش تورم، رشد اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: در قالب یک برنامه 128 ماده‌ای برنامه و میثاق خود را با مردم کشور بیان کردیم.

وی به بیان دو بند از سیاست‌های اقتصادی این برنامه 128 ماده‌ای پرداخت و افزود: بند اول اصلاح ساختار و بند دوم پیاده کردن و حاکمیت اقتصاد مقاومتی به عنوان برنامه‌ای است که پویایی اقتصادی و رشد کشور را به دنبال خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خوشحالی از نامگذاری سال جاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری گفت: در سال 95 این نگاه را در برنامه‌های خود دنبال خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با فضای خوبی که مردم در دو انتخابات اخیر ترسیم کردند و با همسویی که توسط مردم بین دولت و مجلس ترسیم شد، این دو به عنوان دو همراه و دو شریک اصلی در پیشرفت کشور گام‌های اساسی را در مسیر تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم بردارند و گفت: مطمئنیم به پشتوانه مردم گام های اساسی برخواهیم داشت.

عارف با بیان اینکه نگاه ما به دولت نگاه مشارکتی است و خود را موظف به همراهی با دولت می‌دانیم، افزود: اما در همین حال از جایگاه نظارتی مجلس حداکثر استفاده را خواهیم کرد .

وی گفت: در کنار اولویت‌های اقتصادی، مقابله با فساد که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در مجلس دنبال خواهیم کرد و مقابله با فقر، فساد و تبعیض جزو اولویت‌های ما در مجلس خواهد بود.

منتخب مردم تهران ابراز امیدواری کرد که فراکسیون امید که نگاه به آینده داشته و دارای رویکرد همگرایی حداکثری بین دلسوزان انقلاب است، با قدرت تشکیل شود.

وی گفت: در راستای دستیابی به این هدف گفتمان اصلاحات، شورای عالی ائتلاف فراگیر اصلاحات با اعتدالیون و بخش‌هایی از اصولگرایان که ما معتقد بودیم دلسوز نظام هستند و دغدغه‌شان با دغدغه ما یکسان است ائتلاف کردند. ما به این ائتلاف افتخار می‌کنیم و شما مردم عزیز کشور پاسخ مثبتی به این ائتلاف دادید.

عارف افزود: در تهران مردم در پاسخ به این جهت‌گیری کاری کارستان کردند. برای اولین بار در تهران انتخابات مجلس یک مرحله‌ای شد و برای اولین بار در این استان یک جریان به طور کامل رای آورد.

وی اظهار کرد: ما مطمئن هستیم این نگاه مردم تهران خاص تهرانی‌ها نیست. این ظرفیت و جهت‌گیری مردم کشور در تمام استان‌هاست و امیدواریم با این رویکرد مردم کشور و استان مرکزی در دهم اردیبهشت کاری کارستان کنند.

عارف بیان کرد: تجربه گذشته می‌گوید که در دور دوم انتخابات مشارکت کمتر می‌شود ولی امیدواریم در این انتخابات این تجربه نیز اصلاح شود. در واقع همان جهش‌هایی که در دو انتخابات گذشته رخ داد در فعالیت‌های سیاسی در جمعه پیش رو مورد نیاز است.

وی افزود: امید است همگان، دیگرانی که انگیزه حضور در انتخابات پیش رو ندارند را تشویق به حضور در این صحنه کنند. ما اصل رقابت را در پای صندوق‌های رای پذیرفته‌ایم و مطمئن هستیم که پیشرفت و تعالی کشور را می‌توان در پاسخ به صندوق های رای دنبال کرد.

وی از مردم استان خواست انتخابات دور دوم را جدی گرفته و به عنوان یک تکلیف و کار ارزشی برای قوی‌تر شدن ائتلاف امید و تبدیل اکثریت این ائتلاف در مجلس به اکثریت قاطع، در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند .

عارف گفت: با این اقدام می‌توانیم در همکاری با سایر جریان‌ها و فراکسیون‌های مجلس به صورت جدی و مصمم راهی را دنبال کنیم که با حرکت در این راه میثاقی که با شما بسته‌ایم عملی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار