شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با دکتر مقتدایی، استاندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان دیدار کرد.

در این دیدار که اولین جلسه مدیرکل با رییس انجمن کتابخانه های عمومی استان در سال جدید بود، سپهر ضمن تبریک سال نو و اعیاد رجبیه به ارائه گزارشی از شاخص های مختلف کتابخانه های استان در حوزه های مختلف منابع، عضو، فضای کتابخانه ای و نیروی انسانی پرداخت و شرحی از فعالیت های گسترده فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در سطح استان بیان نمود.

وی افزود: سال جاری از سوی دبیرکل معزز نهاد کشور به عنوان سال «خواندن» نام گذاری شده است که یکی از برنامه های در دست اجرای ما در این سال «50 کتاب سال» است که مقرر شده در طی آن 50 کتاب مشخص در کل استان معرفی شده و مورد خوانش و بررسی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به وجود 17 پروژه ساخت کتابخانه در سطح استان که 4 مورد آن بالای 80درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ابراز امیدواری کرد که در سال جاری این کتابخانه ها افتتاح شوند.

سپهر با طرح موضوع وضعیت پرداخت سهم نیم درصد شهرداری های استان به کتابخانه ها، ضمن گلایه از عدم همکاری مناسب آنها و تبعات نامطلوبی که بر کتابخانه های سطح استان گذاشته، میزان بدهی شهرداری ها را به تفکیک هر شهر به رییس انجمن کتابخانه ها و نهضت مطالعه مفید استان ارائه نمود.

همچنین دکتر مقتدایی، استاندار خوزستان، در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده در کتابخانه های عمومی، فراگیری و پراکندگی این نهاد در تمام سطح استان تا حد روستاها را امتیازی منحصر به فرد دانست که می تواند نقشی بسیار تعیین کننده در بهبود فرهنگ شهروندی و ارتقاء فرهنگ عمومی و دانایی جامعه ایفا کند.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به تعلق قشر جوان به تکنولوژی های روز دنیا، استفاده از علوم و نرم افزارهای نوین و دیجیتالی را راهی مؤثر برای ایجاد تحول مثبت در کتابخانه ها دانست.

استاندار خوزستان با ابراز رضایت از وضعیت اجرای پروژه های احداث کتابخانه و روند مطلوب و با کیفیت آنها، تأکید کرد که در اولین جلسه انحمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان بازرسی، اداره امور مالیاتی و دیگر اعضاء انجمن، مسئله مطالبات مالی کتابخانه ها و بودجه ی این نهاد فرهنگی به طور جدی بررسی و موانع و مشکلات موجود برطرف شود.

درپایان این دیدار لوح تقدیر امضاءشده توسط دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در سال گذشته به مناسبت انتخاب دکتر مقتدایی به عنوان استاندار برگزیده در توجه به امور کتابخانه ها صادر شده بود، تقدیم گردید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار