شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
آبادان- ایرنا- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر با انتقاد از بی توجهی بسیاری از دستگاه ها به مقوله تعیلم و تربیت و آموزش و پرورش، یكی از مشكلات این دستگاه را كمبود شدید نیروی انسانی عنوان كرد.

عبدالحافظ عنبری روز یكشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خرمشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری معلم اخلاق و تبریك فرارسیدن هفته تكریم مقام و منزلت معلم، گفت:اگرچه همزمان با فرارسیدن هفته معلم، سخنان زیبایی در خصوص تكریم معلم شنیده می شود، مشكل اینجاست كه اولویت بسیاری از دستگاه ها، آموزش و پرورش نیست.

وی اضافه كرد:تحول در نظام آموزشی و نظام تعلیم و تربیت زمینه ساز تحول در بسیاری دیگر از عرصه هاست و اگر در بخش آموزش و پرورش تغییری صورت نگیرد، نباید از دیگر بخش ها انتظار تحول داشت.

عنبری فقر نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان را معضل بزرگ در راه پیشرفت و گسترش كیفی آموزش شهرستان خواند و افزود:اگر قرار است اتفاق خوشایندی در افزایش آمار قبولی دانش آموزان شهرستان در كنكور به وقوع بپیوندد، این تحول باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر تصریح كرد:نیروی انسانی متخصص و متعهد، زمینه ساز تحول در دیگر بخش ها را فراهم می كند و آموزش و پرورش نیز از این قانون مستثنی نیست.
عنبری كمبود معلم در شهرها و روستاهای شهرستان را یادآور شد و گفت: كمبود فضای آموزشی در خرمشهر نیز از دیگر مشكلات آموزشی است.

مدیر جهاد كشاورزی خرمشهر نیز در این نشست، اجرای طرح 550 هزار هكتاری احیای زمین های كشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت:سهم خرمشهر از این طرح، 10 هزار هكتار است.

محمد مطرودی افزود:در این طرح، احیای اراضی مسیر غرب كارون دیده نشده است و انتظار داریم كه این اراضی نیز در این طرح قرار گیرد. وی با تشریح اقدامات این اداره بای بفزایش بهره وری در تولید، گفت:امسال، هفت هزار هكتار از زمین های كشاورزی خرمشهر به زیر كشت گندم، دوهزار هكتار به كشت جو و 300 هكتار به كشت كلزا از دانه های روغنی رفت.

مطرودی خسارت 20 تا 30 درصدی مزارع گندم در پی سیلاب اخیر را یادآور شد و گفت:مركز خرید كفیشه در فضای باز گندم مازاد بر نیاز كشاورز را خریداری می كند كه درصورت بارندگی، همه محصول خریداری شده از بین می رود و انتظار داریم كه یك انبار برای دپوی گندم ساخته شود.

برچسب ها: خرمشهر ، کمبود معلم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار