شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
معاون ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري كشور با تاكيد بر حفظ طبيعت و حريم رودخانه دز گفت:ميراث فرهنگي رودخانه دز ظرفيت جهاني شدن دارد.

به گزارش ايرنا محمدحسن طالبيان روز يكشنبه در نشست با خبرنگاران دزفول در محل دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول افزود:رودخانه منحصر بفرد دز به دليل قرار گرفتن در كنار آسيابهاي آبي،بافت قديم و پل باستاني از موقعيت منحصربفردي برخوردار هستند كه بايد با مديريت شهري درست و مديريت ضوابط از سوي وزارت نيرو اين مجموعه حفظ شود.
وي افزود:استان خوزستان با دارابودن رودخانه هاي دز و كارون در حوزه گردشگري آبي بسيار غني مي باشد كه بايد با حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي در توسعه گردشگري به اين استان اقدام كرد.
طالبيان گفت:به دنبال ايده اي براي عزم ملي ومنطقه اي هستيم تا با حفظ طبيعت اين مناطق زيبا و منحصربفرد اشتغال منطقه را نيز گسترش دهيم.

معاون ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري كشور با اشاره به اينكه ميراث فرهنگي دز از نظر استراتژي مهم است اظهار كرد: طبيعت رودخانه دز نبايد از حالت طبيعي وسنتي خارج شود تاگردشگران داخلي و خارجي كه از دنياي شهري به ستوه آمده اند به اين مكان پناه ببرند كه اين امر به يك جريان فرهنگي زمان بر محقق مي شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار