اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
در نشست مشترک خانه کشاورز خوزستان و هئیت تجاری روسیه مطرح شد:
این اتحادیه یک نهاد غیر دولتی است که می تواند تمامی محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور روسیه را در زمان دلخواه ...

شوشان: نشست مشترک خانه کشاورز خوزستان و هیات تجاری جمهوری روسیه با موضوع ظرفیت های صادراتی خوزستان در بخش کشاورزی با حضور مسعود اسدی دبیرِ خانه کشاور خوزستان و تنی چند از معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان در اهواز برگزار شد.

به گزارش شوشان ، مسعود اسدی دبیرِ خانه کشاورز خوزستان در ابتدای این نشست گفت: این اتحادیه یک نهاد غیر دولتی است که می تواند تمامی محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور روسیه را در زمان دلخواه و با کیفیت ممتاز تهیه و ارایه کند. تمامی استانداردها در محصولات کشاورزی خوزستان نیز بر مبنای شاخص های جهانی رعایت می شود.

دبیر خانه کشاورز استان خوزستان ادامه داد: به عنوان دبیرِ خانه کشاورز خوزستان این اطمینان را به هیات تجاری روس می دهیم که خوزستان به تنهایی خلا ترکیه را در بازار محصولات کشاورزی روسیه پر خواهد کرد. ما می توانیم محصولات با کیفیت بیشتر و قیمتی مناسبت تر را در اختیار بازار روسیه قرار دهیم و امیدواریم با آغاز این روند، به ارتباط تجاری ما نیز روز به روز افزوده شود. 

همچنین محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این نشست گفت: فروش محصولات یکی از کار اصلی در بخش کشاورزی است . امیدواریم بخش خصوصی و نهاد های مردمی بتوانند در شرایطی قرار بگیرند که فارغ از دولت بتوانند تجارت محصولات کشاورزی خود را در دست بگیرند.


وی افزود: خوزستان با داشتن 5 رودخانه دایمی و پرآب هم اکنون 5/14 میلیون تن محصولات زراعی و باغی را تولید می کند که با بهره برداری از طرح 550 هزار هکتاری ولایت تولید استان می تواند تا سطح 24 میلیون تن افزایش یابد. این استان با برخورداری از 1 میلیون و 450 هزار هکتار سطح زیر کشت ،500 هزار هکتار شبکه های آبیاری مدرن و دسترسی به آب‌های آزاد ظرفیت مناسبی را برای صادرات صیفی جات، بذر غلات ، گل و گیاه، نهال و علوفه به دیگر کشورهای دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در امور کشاورزی تولید محصولات سالم و ارگانیک است. ما این ظرفیت را داریم که محصولات کشاورزی رابر مبنای نیاز و استانداردهای تعیین شده از سوی خریدار تولید و در زمان لازم ارایه کنیم. با ارایه محصولات تازه و در زمان دلخواه به واقع ما هزینه های انبار داری را نیز از دوش شرکت های خریدار بر می داریم و این مساله یکی از مزیت های کشاورزی خوزستان است.

همچنین رییس هیات تجاری روس در این نشست گفت: شرکت ما در زمینه تامین و عرضه ی محصولات کشاورزی فعالیت می کند و تامین نیاز سازمان ها و فروشگاه های زنجیره ای بزرگی در روسیه را بر عهده دارد. هدف از این سفر نیز ارزیابی ظرفیت های کشاورزی خوزستان برای خرید برخی محصولات کشاورزی است که ما امکان تولید آن را نداریم. کشور ما نیز به مانند ایران در تحریم به سر می برد و از همین رو امکان تجارت با دیگر کشورها برای ما کاهش یافته است. تجارت محصولات کشاورزی ترکیه و روسیه نیز بر همین اساس کم شده است و این مساله می تواند باعث افزایش سهم ایران در بازار محصولات کشاورزی روسیه باشد.

حسن بشفت در پایان گفت: در سفر به خوزستان ما شاهد پتانسیل بالای کشاورزی خوزستان بودیم و علاقه مند به خرید مرکبات و محصولات کشاورزی این استان هستیم. در این بازدید نماینده بانکی ما نیز همراه ما است و برخی از مسایل همچون امور حمل و نقل، کیفیت ها و استانداردهای مورد قبول روسیه، جدول های زمانبندی تولید و تحویل مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار