شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
با پیگیری امام‌جمعه هندیجان:
شوشان: امام‌جمعه شهرستان هندیجان گفت: با پیگیری و وساطت این‌جانب و جمعی از سران طوایف و عشایر نزاع و درگیری شدید ۱۱ ساله دو خانواده از طایفه قنواتی خاتمه یافت.

حجت اسلام و المسلمین علی شمیل پور در گفت‌وگو با خبرنگارما در بندر هندیجان، اظهار داشت: اسلام دین برادری و اخوت است خداوند تبارک‌وتعالی در قرآن کریم سفارش‌های بسیاری در مورد اتحاد مسلمین و مؤمنین کرده و ما باید قرآن این کتاب مقدس الهی را سرلوحه همه مراحل زندگی خود قرار دهیم.

وی افزود: چرا باید در جامعه مسلمانان اختلاف و درگیری‌های چندین ساله ایجاد شود چرا مردم باید به جان هم بیافتند و همدیگر را بشدت مجروح کنند همه ما باید باایمانی راسخ و الهی و با طاسی از بزرگان دین ازخودگذشتگی نشان بدهیم و مایه آرامش باشیم.

شمیل پور تأکید کرد: بزرگان دین می‌فرمایید اگر مؤمنین بیش از سه روز قهر باشند این‌ها دیگر مسلمان یا مؤمن نیستند ما باید برگردیم به ایمان راسخ به تقوایی الهی باید دین و اعتقاد خود را مستحکم کنیم تا این‌گونه مشکلات بی‌ارزش وارد زندگی ما نشود.

امام‌جمعه هندیجان ادامه داد: این‌گونه درگیری‌ها به خاطر عدم وجود عقلانیت و بی‌توجهی به سخنان بزرگان است لازم است همه جوان‌ها به سخنان و نصایح بزرگان و ریش‌سفیدان توجه کنند و به خاطر عصبانیت زودهنگام دست بکاری نزنند که تا ابد پشیمانی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: چرا دو خانواده بزرگ باید ۱۱ سال بین آن‌ها درگیری و نزاع شدید باشد لازم است صعه صدر خود را افزایش دهیم برای وجود صعه صدر در انسان‌ها فقط یک‌راه است آن‌هم ایمان خالص و واقعی است متأسفانه اجتماع و جامعه ما به خاطر دوری از اعتقادات و عدم راسخ بودن ایمان دچار لغزش‌های فراوانی می‌شود بنده به همه ملت ما بخصوص به جوانان عزیز سفارش می‌کنم تقوا و عبادت خداوند منان انجام دهند دستورات قرآن کریم و ائمه معصومین علیه سلام را فراموش نکنند و بدان‌ها عمل کنند.

شمیل پور اظهار کرد: در درگیری و نزاع بین دو خانواده از طایفه قنواتی که اکثراً ساکن شهر زهره هستند بیش از ۱۱ سال به طول انجامیده اما باهمت مردم همان منطقه و بزرگان و ریش‌سفیدان این موضوع خاتمه یافت و طرفین همه شکایت‌های خود را از دادگستری هندیجان پس گرفته و رضایت کامل خود را ابراز داشتند.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: متأسفانه این نزاع بسیار طول کشیده بود به خاطر همین موضوع چندین جلسه در هندیجان و ماهشهر برای صلح و سازش تشکیل شد که در برخی از جلسات بیش از هفت ساعت طول کشیده است.

لازم به ذکر است باهمت و پیگیری‌های امام‌جمعه شهرستان بندر هندیجان درگیری و نزاع دیگری در سال‌های قبل بین دو طایفه بزرگ هندیجان حل‌وفصل شده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار