شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره برنامه ریزی برای برگزاری هفته آموزش در این دانشگاه، از جذب دانشجویان خارجی جهت تحصیل در دانشگاه چمران اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر سید محمود کاشفی پور معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، امروز(6 اردیبهشت) در نشست هفته آموزش، گفت: به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مطهری از 11 تا 16 اردیبهشت به نام هفته آموزش نامگذاری شده و دانشگاه شهید چمران اهواز در این خصوص برنامه هایی را تدارک دیده است.
 
وی از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اساتید تحت عنوان کارگاه های دانش افزایی خبر داد و اضافه کرد: در سال سه کارگاه دانش افزایی و معرفت افزایی داریم که از سال گذشته یکی از این برنامه ها در بهمن ماه و مابین تعطیلات دو ترم در مشهد برگزار می شود.
 
معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به اینکه در این دوره حدود 40 نفر حضور دارند و سال گذشته نیز 100 نفر در شرکت کردند که 60 نفر آنها در دوره مشهد حضور داشتند، تصریح کرد: همچنین از سال گذشته در هفته آموزش استاد نمونه آموزش را معرفی و تقدیر می کنیم.
 
وی ابراز کرد: رفتار اجتماعی و اخلاقی با همکاران، رعایت نظم و امنیت کار در انجام وظایف آموزشی، میزان تحرک علمی در گروه، ارزشیابی مطلوب دانشجویان، حضور مرتب در گروه، شرکت در شوراها، همکاری در برنامه های آموزشی گروه و... جزء شاخص هایی مورد نظر در انتخاب استاد نمونه آموزشی است.
 
کاشفی پور،  با بیان اینکه امسال تصمیم گرفتیم علاوه بر استاد نمونه آموزشی، چهار شاخه اصلی از چهار گروه نمونه آموزشی را نیز معرفی کنیم، افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز دارای 53 گروه آموزشی در چهار شاخه علوم انسانی- فنی و مهندسی- علوم پایه- کشاورزی، آب و دامپزشکی است که از هر کدام یک گروه انتخاب و به عنوان گروه نمونه آموزشی تقدیر می شوند.
 
وی تعداد رشته ها در مقاطع تحصیلی، تعداد دانشجویان در هر مقطه، میزان ماندگاری تحصیلات تکمیلی، کلاس های زیر حدنصاب، ترتیب و جذب اعضای هیئت علمی، ارتقای اعضای هیئت علمی، وجود استاد نمونه کشوری و... را از شاخص های انتخاب گروه نمونه آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: مراسم رسمی هفته آموزش را دوشنبه(13 اردیبهشت) از ساعت 10 تا 12 در دانشکده علوم برگزار می شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تناسب استاد و دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: نورم ایده آل در دنیا به ازای هر 18 دانشجو یک نفر هیئت علمی است ولی در دانشگاه شهید چمران اهواز این رقم 27 به یک است و البته این نه تنها در این دانشگاه بلکه در همه دانشگاه های کشور به این صورت است.
 
وی با بیان اینکه در حال تلاشیم تا طی چهار سال آینده در این خصوص به نورمی که مدنظر وزارت علوم است، دست یابیم، عنوان کرد: منابع مالی ما در بخش آموزش کافی نیست و به دنبال افزایش این بخش هستیم تا بتوانیم رتبه دانشگاه را بالا ببریم.
 
معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به اینکه در این دانشگاه 560 هیات علمی وجود دارد که چهار درصد آن که شامل 24 عضو هیات علمی هستند، به عنوان استاد برگزیده انتخاب و معرفی خواهند شد، گفت: به دنبال آن هستیم که تعداد اساتید حق‌التدریسی را به حداقل برسانیم.
 
وی در خصوص جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران در این بخش عملکرد خوبی نداشته و بیشتر مشکلات ما در جهت گرفتن ویزاست که در این راستا حداکثر تلاش خود را کردیم و با تفاهم نامه هایی که با دانشگاه بصره و دانشگاه لئوپلولد تفاهم نامه بسته شده، توانستیم برای حدود 60 نفر مجوز بگیریم که 30 نفر از دانشجویان خارجی شروع به کار کردند.
 
وی با اشاره به اینکه این دانشجویان در 20 رشته کارشناسی ارشد و 10 رشته کارشناسی تحصیل می کنند، بیان کرد: با شرکتی قرارداد بستیم که در منطقه و کشورهای همسایه تبلیغاتی را در راستای جذب دانشجو انجام دهند تا دانشجویان خارجی را جذب کنیم؛ این کار هم منابع مالی خوبی دارد و هم اینکه رتبه دانشگاه را بالا می رود.
 
دکتر کاشفی پور، با بیان اینکه تعداد دانشجویان خارجی را تا پایان سال 95 به 100 نفر افزایش می دهیم، تاکید کرد: این دانشجویان 6 ماه آموزش زبان فارسی می بینند و قصد داریم در سال 95 مرکزی را برای آموزش زبان فارسی به افراد خارجی در دانشگاه تاسیس می کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان از عراق، کویت، دبی، شارجه و... است و این مسئله به خاطر این است که آنها هم از نظر فرهنگی تا حدودی به ما نزدیک هستند و هم اینکه نسبت به دانشگاه های دیگر کشورها هزینه کمتری را می پردازند، یاد آور شد: تفاهم نامه هایی امضا شده که در آینده تبادل دانشجو را به ویژه در مقطع دکترا در دانشگاه پیکاردی ژول فرانسه، لئوپولد فرانسه، ناپل ایتالیا داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار