اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
حاشیه نگاری از مناظره دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در دانشگاه آزاد مسجدسلیمان + تصاویر
مناظره دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه مسجدسلیمان (علی عسکر ظاهری عبده وند و علیرضا ورناصری)...
شوشان: مناظره دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه مسجدسلیمان (علی عسکر ظاهری عبده وند و علیرضا ورناصری) با حضور گسترده و پرشور هواداران هر دو کاندیدا در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد مسجدسلیمان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ، دکتر شهبازی رییس دانشگاه آزاد مسجدسلیمان در سخنانی اظهار داشت: هر دو کاندیدا باید نماز شکر بخوانند که مردم این همه آن ها را دوست دارند وی گفت:. ما برای انتخابات آزاد و مسئول هستیم و در دنیا و آخرت باید پاسخگوی انتخاب خود باشم. دانشگاه آزاد مسجدسلیمان وظیفه دارد به عنوان بزرگ ترین نهاد فرهنگی، علمی شهر در زمینه فرهنگی قدم هایی بردارد و این وظیفه دانشگاه است در تغییر و تحولات و در آگاهی بخشی به جامعه نقش بی طرفی خودش را ایفا کند. وی گفت: این جلسه بیشتر از آن که سیاسی اجتماعی باشد یک جلسه فرهنگی ست.

دکتر شهبازی ادامه داد: ما داریم گفتگوی سازنده را تمرین می کنیم این که ما بختیاری ها به چنان بلوغ و رشد فکری رسیدیم که در یک جلسه فرهنگی و در محیطی امن و آرام و با احترام به آرا و عقاید همدیگر حرف های طیف های مختلف را بشنویم اتفاق بزرگی ست. رییس دانشگاه آزاد واحد مسجدسلیمان ادامه داد: مسجدسلیمان می خواهد این پیام را بدهد که نخبگان ما در کنار هم باشند و کاش این شرایط فراهم بود که هر دو نامزد متینگ های مشترکی را در شهرهای حوزه انتخابیه برگزار می کردند.

دکتر شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هر دو کاندیدا از ۲ طایفه با اصالت، نامدار و ریشه دار هستند. در میان هواداران آن ها بسیاری از چهره های فرهنگی، اجتماعی شهر حضور دارند. وی با بیان این که امروز روز نمایش بلوغ سیاسی و همایش قدرت تحمل شنیدن چند صدایی در مسجدسلیمان است به سخنان خود پایان داد.

 پس از آن و بر اساس قرعه، علی عسکر ظاهری عبده وند به عنوان اولین سخنران پشت تریبون قرار گرفت. وی ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه آزاد به دلیل برگزاری این برنامه گفت: بسیار خوشحالیم که در کشورمان در کنار اسلامیت، جمهوریت را داریم که این فرصت را بعه مردم می دهد هر ۴ سال یک بار یک نفر را از میان خودشان انتخاب کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر چه امروز من و آقای ورناصری به دلیل شرایط پیش آمده رقیب همدیگر در انتخابات هستیم اما رفاقت ما یک رفاقت ۳۰ ساله است که تحت هر شرایطی ادامه خواهد داشت تا با کمک هم مشکلات حوزه امان را مرتفع سازیم چرا که قرار نیست فرصت سوزی کنیم و از همه هواداران می خواهم که فضا را به سمت و سوی عقلانیت هدایت کنند. کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جامعه ما یک جامعه روشن است و مردم انتظار دارند هرکس روی کار آمد پاسخگو باشد.. ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به همراه تیمی که داشتیم عملکرد ۹ دوره گذشته نمایندگان مجلس را بررسی کردیم. همچنین نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها را نیز مورد بررسی قرار دادیم. تصمیم گرفتیم نقاط ضعف را برطرف و تلاش کنیم تهدیدها را به فرصت تبدیل نماییم و به این نتیجه رسیدیم جامعه دانا، آگاه و روشن ما انتظار دارد که عاقلانه برخورد کنیم چرا که زمان، زمان عقلانیت است.

زیاده خواهی دیگر جواب نمی دهد فرصت ها از آن همه مردم است. یک وکیل اگر خیلی هم مهارت داشته باشد در یک رشته می تواند مهارت داشته باشد پس باید این قابلیت را داشته باشیم که از خرد جمعی استفاده کنیم. ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از دغدغه های من این است که کار باید به دست شایستگان باشد تا بهترین کارایی را داشته باشیم باید یک فضای دوستانه ای را در جامعه ایجاد کرد. انتظار من از فرهیختگان این است همه با هم و در کنار هم ثابت کنیم می شود برای مردم کار کرد.وی گفت: با صداقت می گویم اگر انتخاب شوم از ظرفیت همه رقبایم استفاده خواهم کرد چرا که من حق ندارم فرصت سوزی کنم …

ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دلایل عدم پیشرفت شهرستان این است که به جان هم افتاده ایم، همدیگر را تخریب کرده ایم. ما سرمایه های ملی زیادی داریم که باید قدر آن ها را بدانیم. هیچ کس نباید برادر خودش را که جز سرمایه هاست تخریب کنند. از قشر دانشگاهی و فرهیخته انتظار داریم داشته هایمان را در کنار هم بگذاریم و برای برون رفت از مشکلات تلاش کنیم. من با خودم و خدای خودم عهد کردم به دور از منافع فردی، گروهی و به دور از دسته بندی ها، باند بازی ها و طایفه بازی برای رضای خداوند برای مردم کار کنم…

پس از آن نوبت به علیرضا ورناصری رسید. وی گفت: از سن ۱۷ سالگی وارد جنگ شدم. توفیق داشتم تا پایان جنگ در یگان های عملیاتی از فرماندهی گردان تا فرماندهی محور خدمت کنم. از سال های پیش به اتفاق جمعی از فرهیختگان دانشگاهی مجموعه ای را تشکیل دادیم برای شناسایی ظرفیت های ۴ شهرستان. حاصل این مطالعات تبدیل به طرح های کاربردی متعددی شد که به مدیران استان و شهرستان ها تحویل دادیم اما متاسفانه فضای کافی برای دنبال کردن این مطالعات ایجاد نشد.

ورناصری ادامه داد: یکی از دلایل من برای ورود به عرصه انتخابات این بود که دوستان مسئولی که از آن ها انتظار می رفت از این طرح های راهگشا استفاده کنند متاسفانه نادیده گرفتند اما دلسرد نشدیم و با توجه به قابلیت های که در خودم و تیم همراهم دیدم به انتخابات  ورود کردیمکه البته این ورود بدون مطالعه نبوده است.

ورناصری در بخش دیگری از سخنان خود قسمتی از برنامه هایش را ارائه داد و گفت:  در بخش کار آفرینی و اشتغال شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های ایجاد اشتغال را در شهرستان انجام دادیم از جمله: پتروشیمی، آلومینیوم، فاز ۲ کارخانه سیمان همچنین طرح هایی در بخش کشاورزی در ۴ شهرستان به ظرفیت ۱۲۰ هزار هکتار و انتقال آب از دریاچه ها و احداث سدهای خاکی برای تامین منابع آب. احیاء معادن سنگ، آجر و… توسعه باغات و مرکبات، توسعه شیلات، صنایع دستی و گردشگری و…

وی ادامه داد: در صورت راهیابی به مجلس قطعاً به نیروهای بومی توجه خواهیم داشت و امورات را به اهالی بومی همان منطقه خواهیم سپرد همچنین در صورت پیروزی دفتر نماینده را تبدیل به یک مجلس کوچک در هر شهرستان خواهم کرد و گروهی را برای پیگیری مسائل عمده شهرستان تحت عنوان کارگروه استانی در ۴ شهرستان تشکیل خواهم داد. وی در پایان سخنان خود نظارت بر عملکرد مدیران را یکی از وظایف نماینده دانست و گفت: قطعاً در صورت راهیابی جز برنامه های اصلی من خواهد بود…

لازم به ذکر است پس از پایان سخنان هر دو کاندیدا سوالات مشترکی از آن ها پرسیده شد. همچنین نماینده اساتید دانشگاه، نماینده کارکنان دانشگاه آزاد و همچنین نماینده دانشجویان سوالاتی را از کاندیداها پرسیدند که پاسخ دادند. حواشی و گزارش تصویری این مناظره به زودی در سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان منتشر می شود.

حاشیه ها:

* جلسه با ۱۵ دقیقه تاخیر رأس ساعت ۱۴/۱۵ دقیقعه آغاز شد.

* قرعه کشی برای انتخاب اولین سخنران توسط دکتر شهبازی صورت گرفت و علی عسکری به عنوان اولین سخنران پشت میکروفون قرار گرفت.

* با گذشت نیم ساعت از آغاز برنامه مهندس علیرضا گوروئیی فرماندار مسجدسلیمان به همراه تعدادی از اعضای شورای تأمین  از جمله: رییس اطلاعات، رییس دادگستری، دادستان، فرمانده سپاه پاسداران، فرمانده نیروی انتظامی، و بخشدار گلگیری وارد سالن شدند.

* اهداء گل توسط علی عسکر ظاهری به علیرضا ورناصری از نکات جالب توجه این برنامه بود که با تشویق هواداران هر دو کاندیدا مواجه گردید.

* استقبال بیش از حد جمعیت، کمبود صندلی، گرمای سالن و عدم دسترسی به آب آشامیدنی از دیگر نکات این جلسه بود.

* مصطفی روزبهی مجری گری مناظره امروز را بر عهده داشت.

* اخراج تعدادی انگشت شمار از هواداران هر دو کاندیدا که باعث بر هم زدن نظم جلسه می شدند توسط حراست دانشگاه.

* از دیگر نکات جالب توجه این مناظره رعایت عدالت و فراخواندن هردو کاندیدا بر روی سن بدون ذکر نام آن ها توسط مجری برنامه.

* حضور پرشور اصحاب رسانه شهرستان و تهیه گزارش از این رویداد..







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار