اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
اتفاقاتی که در جریان دیدار استقلال اهواز و پرسپولیس رخ داد و به تصویر درآمد تبدیل به لنکه ننگی شد بر چهره فوتبال کشورمان و نشان داد امنیت و آرامش هواداران برای برخی مسئولان مربوطه در اولویت نیست.

به گزارش تسنیم، اتفاقات تلخ و تأسف‌بار دیدار استقلال اهواز - پرسپولیس بار دیگر دوشنبه شب در برنامه نود به نمایش درآمد و در حالی که میلیون‌ها ببیننده در انتظار حداقل یک عذرخواهی ساده مسئولان مربوطه در اهواز بودند، هرگز این اتفاق رخ نداد تا تأسف‌مان بابت این اتفاقات چند برابر شود. بارها در کشور ما پیش آمده است که وقتی موفقیتی نصیب گروه یا حتی فردی می‌شود خیلی‌ها تلاش می‌کنند خود را به‌نوعی عامل این موفقیت بدانند، اما ای کاش در مواقع مشابه آنچه در اهواز رخ داد هم فردی حاضر می‌شد به‌خاطر وقوع آن اتفاقات ناگوار حاضر به عذرخواهی از مردم خونگرم و دوست‌داشتنی اهواز شود.

هواداران زیادی از شهرهای اطراف اهواز روز جمعه (3 اردیبهشت) به این شهر آمدند تا شاهد دیدار تیم محبوب‌شان پرسپولیس و استقلال اهواز باشند و استقبال خوب آنها در شب قبل از مسابقه از تیم میهمان به‌خوبی نشان می‌داد که دیدار مذکور در حضور پرتعداد تماشاگران برگزار خواهد شد، اما مسئولان مربوطه همچنان بر اصرار خود مبنی بر برگزاری بازی در ورزشگاه تختی تأکید داشتند. سؤال ما از مسئولان مربوطه در اهواز این است که آیا ورزشگاه غدیر خارج از این شهر است که آنها راضی به برگزاری این مسابقه حساس در این ورزشگاه نبودند؟!

صحنه‌هایی که ما در اهواز با چشمان خود دیدیم خیلی دردناک‌تر از تصاویری بود که توسط دوربین‌های تلویزیونی شکار شد. چه بسا خبرنگاران برای حفظ جان خود در برخی از صحنه تصمیم می‌گرفتند پا به فرار بگذارند تا اینکه بخواهند با دوربین یا موبایل‌های خود فیلم یا عکس بگیرند. از سه ساعت قبل از مسابقه وقتی هجوم هواداران را به ورزشگاه تختی می‌دیدیم به خوبی می‌شد پیش‌بینی کرد که بازی در شرایط عادی برگزار نخواهد شد، اما کوچک‌ترین اقدامی را از سوی مسئولان مربوطه برای برقراری نظم و امنیت در ورزشگاه ندیدم تا اینکه در نهایت اتفاقاتی رخ داد که به‌نوعی امنیت در ورزشگاه‌های‌مان را زیر سؤال برد. آن هم در مقطعی که حریفان اصرار به ناامنی ورزشگاه‌های کشورمان را دارند.

واقعیت امر این است که نتیجه بازی استقلال اهواز - پرسپولیس تأثیر چندانی در سرنوشت تیم میزبان نداشت و این تیم مدت‌هاست که سقوط خود را به لیگ پایین‌تر به‌نوعی قطعی کرده بود و در این شرایط اصرار هیئت فوتبال اهواز و دیگر مسئولان مربوطه برای برگزاری بازی در ورزشگاه تختی واقعاً جای تعجب داشت و علامت‌های سؤال زیادی را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند.

حواشی دیدار استقلال اهواز - پرسپولیس لکه ننگی شد بر چهره فوتبال ایران و قطعاً تصاویری که در برنامه نود به نمایش درآمد عواقبی نیز برای فوتبال کشورمان خواهد داشت. خیلی باید شکرگزار باشیم که این اتفاقات و سهل‌انگاری مسئولان مربوطه تلفات جانی نداشت و مشخص نیست آیا آن وقت هم برخی مسئولان مربوطه به خودشان اجازه می‌دادند که این قدر راحت از تصمیمات اشتباه خود دفاع کرده و دیگری را مقصر بدانند. امیدواریم در لیگی که 15 سال است اسم حرفه‌ای را یدک می‌کشد دیگر مشابه چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم و برخی مسئولان مربوطه نیز بدانند صاحبان واقعی این فوتبال هواداران است و هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید امنیت و آرامش آنها در اولویت باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار