شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: دلیل اصلی آلودگی هوا عدم شناخت مسئولان از محیط‌زیست است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده ظهر امروز در همایش محیط‌یاران اهواز و کارون با بیان اینکه امروزه دیگر به مانند سال‌ها پیش هوای پاک برای دانش‌آموزان وجود ندارد، اظهار کرد: دلیل اصلی آلودگی هوای امروزه عدم شناخت محیط‌زیست توسط مسئولان بوده که با عدم آگاهی و برنامه امروز اثرات آن لمس می‌شود.

وی با اشاره به خشک شدن تالاب‌ها و آلودگی آب‌ها افزود: چنین مشکلاتی تا به امروز ادامه دارد و این امر به دلیل عدم شناخت محیط‌زیست و پس از آن عدم سرمایه‌گذاری در آموزش مسائل زیست محیطی شکل گرفت.

مدیرکل محیط‌زیست خوزستان با تأکید بر سرمایه‌گذاری در محیط زیست و تصمیم برای انجام آن به منظور جلوگیری از آلودگی در آینده و ایجاد مشکلات برای مسئولان آن خاطرنشان کرد: در آموزش‌ها مدارس را در اولویت خود قرار می‌دهیم که در این راه در سال‌های اخیر توانستیم، 156 هزار دانش‌آموز ابتدایی را با آموزش چهره به چهره و حضوری آگاه کرده و برای آینده امیدوار باشیم.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 85 هزار دانش‌آموز در این طرح در شهرهای اهواز و کارون آموزش دیده‌اند، تصریح کرد: این آموزش‌ها در 66 مدرسه بود که در آن بیش از 40 مربی فعالیت کرد.

وی در پایان گفت: به منظور اجرای طرح محیط‌یار بیش از یک‌هزار دانش‌آموز آموزش دیدند، همچنین کتاب‌های مربوط به محیط‌زیست نیز برای دانش‌آموزان آماده شده است که امیدواریم صنایع و شرکت‌ها نیز در راه‌اندازی کتابخانه ما را همیاری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار