اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
رئيس كميسيون توسعه تجارت اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اهواز گفت: با افزايش تعرفه صادرات سيمان به كشور عراق و ندادن ثبت سفارش جديد، صادرات سيمان به كشور عراق عملا متوقف شد اما به طور رسمي اعلام ممنوعيت نشده است.

همايون كوت زاده چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: صادرات سيمان به كشور عراق متوقف شده چرا كه از سويي تعرفه صادرات سيمان افزايش يافته و از سوي ديگر ثبت سفارش جديد از كشور عراق دريافت نشده است.

وي افزود: ساخت و ساز در عراق در حال ركود است و بسياري از طرح هاي ساختماني در اين كشور راكد مانده از اين رو تجار عراقي تمايلي به وارد كردن سيمان از جمهوري اسلامي ايران ندارند. كوت زاده اضافه كرد: ممنوعيت واردات سيمان به كشور عراق در همه مبادي ورودي به اين كشور اعمال شده و اين ممنوعيت مختص ايران نيست.

رئيس كميسيون توسعه تجارت اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اهواز بيان كرد: با فعال شدن شركت هاي توليدي سيمان در كشور عراق نيز شاكي ورود سيمان از ايران شدند و به جاي سيمان، كلينگر (ماده اوليه سيمان) با ارزش افزوده كمتر وارد اين كشور مي كنند.

وي تصريح كرد: از اسفندماه سال گذشته تاكنون تعرفه صادرات سيمان به كشور عراق از 12 دلار به 55 دلار افزايش يافت با اين وجود هنوز هم ثبت سفارش جديد از اين كشور نداشتيم.

سال گذشته 9 ميليون تن سيمان از مرزهاي شلمچه ، چذابه و مرز دريايي خرمشهر به كشور عراق صادرات شد. در چند سال اخير سيمان مهمترين كالاي غيرنفتي صادراتي از مرزهاي خوزستان به عراق بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار