شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴

کارشناس اداره امور آزمایشگاه اداره کل استاندارد خوزستان از تخریب مقداری طلای بدون کد شناسایی و تعدادی سکه پارسیان مدور غیرمجاز خبر داد.

داریوش احمد زاده در گفت‌وگو با فارس ظهار داشت: در راستای اجرای استاندارد طلا، در بازرسی و نمونه برداری‌های به عمل آمده از واحدهای صنفی طلا در شهرستان‌های هندیجان و سربندر که در خرداد ماه سال جاری صورت گرفت 880/302 گرم طلای فاقد کد شناسایی و 50 عدد سکه پارسیان مدور غیر مجاز تخریب و به چرخه تولید بازگشت داده شد.

وی از مردم خواست با توجه به ممنوعیت فروش سکه‌های غیر بانکی از جمله پارسیان مدور و مصنوعات طلای بدون کد، هنگام خرید مصنوعات طلا به کد سازنده حک شده بر روی آن که شامل یک حرف انگلیسی (نشان دهنده اول اسم استان) و یک شماره (نشان دهنده اسم سازنده) است توجه داشته باشند.

احمدزاده تاکید کرد: همچنین خریداران برای خرید سکه حتماً به سکه فروشی‌های معتبر که دارای سکه‌های بانکی است، مراجعه نمایند.

کارشناس امور آزمایشگاه اداره کل استاندارد خوزستان گفت: براساس قانون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی مصوب مجلس شورای اسلامی، این سازمان تنها مرجع قانونی تایید عیار رسمی مصنوعات و فلزات گرانبها است و به شهروندان توصیه می‌شود هنگام خرید مصنوعات طلا، از وجود کد شناسایی و علامت حک شده بر روی آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن این موارد و عرضه طلای پایین‌تر از عیار رسمی و غیر استاندارد، کالا به نفع دولت ثبت و ضبط شده و علیه فروشنده و سازنده اعلام جرم می‌شود.

احمدزاده گفت: در این راستا امسال موارد بازرسی و نمونه‌برداری طلا در استان افزایش خواهد داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار