اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷
شوشان: فرماندار شهرستان شوش گفت: باتوجه به حجم بالای میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی شهرستان و ارائه ی گزارشات مربوطه به استان ، موضوع پرداخت خسارات سیل اخیر در حال پیگیری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوش "رضانجاتی"فرماندار این شهرستان در نشست شورای کشاورزی شهرستان شوش که با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، مدیرکل تعاون روستایی خوزستان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شوش برگزار شد گفت: شهرستان شوش با دارا بودن زمین های کشاورزی حاصلخیز یکی از مهمترین شهرستان ها در زمینه ی تولیدات محصولات کشاورزی است.

وی با ارایه گزارشی از سیل اخیر و خسارات وارده به زیر ساخت های این شهرستان در بخش های مختلف گفت: خسارت وارده به بخش كشاورزی شهرستان 650 میلیارد ریال می باشد که این خسارت شامل نابودی كامل شش هزار و 500 هكتار مزارع به میزان 100 درصد و خسارت 10 تا 40 درصدی به 11 هزار و 500 هكتار مزرعه می باشد.

فرماندار شهرستان شوش همچنین با اشاره به بارش باران و تگرگ در اوخر سال 94  گفت: تگرگ به 5 هزار  800 هکتار از راضی کشاورزی بخش شاوور شهرستان به صورت 100 درصد و همچنین به 10 هزار و 600 هکتار از این اراضی نیز از 10 تا 60 درصد خسارت وارد آورده بود.

وی مجموع خسارات ناشی از تگرگ به مزارع کشاورزی شهرستان را 460 میلیارد ریال عنوان کرد.
"نجاتی" گفت: علیرغم اطلاع رسانی ها و فرهنگ سازی های صورت گرفته در خصوص بیمه کردن محصولات کشاورزی، متاسفانه تعداد زیادی از زمین های کشاورزی که دچار سیل     شده اند به دلایلی فاقد بیمه بوده که انتظار می رود این افراد نیز به شکلی مساعدت شوند.

رییس شورای کشاورزی شهرستان شوش بر پرداخت مطالبات کشاورزان ذرت کار، معافیت پرداخت آب بهای کشاورزانی که محصول آنها دچار خسارت شده و همچنین احداث پایانه ی صادارات محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تاکید کرد.

"نجاتی" در ادامه با اشاره به پیش بینی برداشت 200 هزار تن گندم از سطح 62500 هکتار مزارع زیرکشت این محصول در شهرستان اظهار کرد:کار برداشت گندم شهرستان توسط 550 دستگاه کمباین و از 27 فروردین آغاز شده که به مدت چهل و هشت روز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: 9 مرکز خدمات کشاورزی آماده ی خرید گندم کشاورزان می باشند و دراین رابطه 15 اکیپ، کار کنترل و نظارت بر مراکز خرید این محصول را برعهده دارند. فرماندار شهرستان شوش گفت: بیش بینی می شود بیش از 3 میلیون لیتر سوخت در این خصوص مورد نیاز باشد که هماهنگی های لازم از طریق شرکت پخش فرآورده های نفتی صورت گرفته است.

"نجاتی" از اعضای ستاد بحران شهرستان و کمیته ی برداشت محصول گندم از جمله جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شوش تقدیر وتشکر کرد. در ادامه "سیدراضی نوری" نماینده ی مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان شوش از نظر کشاورزی و دامداری یکی از پتانسیل های مهم کشور می باشد که نیازمند توجه جدی به بخش کشاورزی و همچنین پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده که محصول گندم آنها آسیب دیده است می باشد.

وی گفت: مقرر شده تا از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و همچنین ستاد حوادث غیر مترقبه موضوع پرداخت خسارت به کشاورزان از طریق کمک های بلاعوض پیگیری شود.

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در این نشست با اشاره به حجم بالای تولید گندم در شهرستان شوش گفت: گندم تولیدی در این شهرستان نان 28 درصد از مردم استان خوزستان که جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 250 هزار نفر می باشند را تامین می کند.

وی گفت:زیر ساخت های کشاورزی و طرح های آبی خاکی شهرستان شوش رتبه ی  اول را در کشور از آن خود کرده است. "کیخسرو چنگلوایی" گفت: سیل اخیر در شمال استان خوزستان به دلیل همراه بودن با بارش شدید باران، سرعت باد بیش از 90 کیلومتر در ساعت و همچنین ورود حجم قابل ملاحظه ی آب به زمین های کشاورزی موجب خسارات زیادی به بخش های کشاورزی، دام و طیور، زنبور داری و باغات مرکبات شده که كشاورزان ، دامداران و فعالان بخش شیلات در 27 شهر خوزستان بر اثر این سیل و بارندگی شدید متحمل خسارت سنگین چهارهزارو 810 میلیارد ریالی شده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با تاکید بر پرداخت خسارت به کشاورزان، دامداران و بهره بردارانی که محصول آنها بیمه نبوده اند گفت: این موضوع از طریق ستاد مدیریت بحران کشور در حال پیگیری است.

"چنگلوایی" با اشاره به عدم پرداخت مطالبات کشاورزان ذرتکار گفت:در سال زارعی 94-93 بیش از 240 هزارتن ذرت کشاورزان استان خوزستان در قالب بورس به فروش رفت که تاکنون بیش از 67 درصد مطالبات پرداخت شده و 32 درصد باقی مانده نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در حال پیگیری می باشد.

وی گفت:با توجه به پیگیری های به عمل آمده مبلغ 200 میلیارد ریال جهت پرداخت مطالبات کشاورزان ذرتکار تخصیص داده شده است که پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

بخشودگی جرایم عدم پرداخت آب بهای محصولات کشاورزی، تعیین و تکلیف وضعیت حوضچه های پرورش ماهی، پیگیری پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده و اعطای وام های کم بهره به کشاورزان آسیب دیده در سیل اخیر توسط بانک کشاورزی از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست شورای کشاورزی شهرستان شوش بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار