شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باید کلاس‌های غواصی و نجات غریق برگزار شود و شهرستان‌هایی که دارای حریم آبی هستند، سهمیه داشته باشند.

حمیدرضا گرشاسبی ظهر امروز در نشست ساماندهی استفاده از رودخانه‌ها در تابستان اظهار کرد:‌ از ابتدای سال 91 تاکنون 48 نفر در آب‌های رودخانه‌های استان غرق شده‌اند.

وی افزود: تمام استان‌ها و شهرستان‌هایی که حریم آبی دارند، غریق هم دارند و در سطح کشور نیز آمار بالایی دارد. مسئولان ورزش و جوانان شهرستان‌ها باید براساس دستورالعمل استانداری، پیگیر عملی شدن کار توسط سازمان‌هایی باشند که موظف به همکاری شده‌اند.

گرشاسبی تأکید کرد: باید کلاس‌های غواصی و نجات غریق برگزار شود و شهرستان‌هایی که دارای حریم آبی هستند، سهمیه داشته باشند. این کلاس‌ها مهم هستند و البته به پیگیری‌ ما و 34 شهرداری مجاور رودخانه، بستگی دارد.

وی تصریح کرد:‌ مسئولان ورزش و جوانان شهرستان‌ها نیز دقت کنند که از 48 نفر غرق شده، چه تعداد مربوط به شهرستان آن‌ها است و چه تعداد نجات پیدا کرده‌اند. آمار تهیه کنند تا بتوانیم طرح آماده و مدونی را در جلسه آینده به استاندار ارائه دهیم تا وارد بخش عملیاتی کار شویم.

گرشاسبی بیان کرد:‌ همه دستگاه‌ها به جوانان بدهکارند و همه آن‌ها موظفند در این راستا کمک کنند، پس باید جدی‌تر و به صورت عملیاتی با این مسئله برخورد کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان تصریح‌کرد: انتظار ما از مسئولان ورزش و جوانان شهرستان‌ها این است که با توجه به شناختی که از رودخانه‌ها دارند، در اسرع وقت مکان‌یابی کنند. مسئولان ورزش و جوانان شهرستان‌ها باید ظرف چند روز آینده مکان‌ها را شناسایی کرده و به ما معرفی کنند تا طرحی که قبلا آماده کرده بودیم، کامل شده و آن را به استانداری پیشنهاد دهیم.

وی ادامه داد: در این طرح این پیشنهاد ارائه شده است که بخشی از کار توسط هلال احمر، شهرداری و سایر سازمان‌ها انجام شود و نظارت فنی و استانداردسازی آن برعهده ما باشد.

گرشاسبی بیان‌کرد: هم اکنون در دزفول تعدادی ناجی غریق در حریم رودخانه وجود دارد و ‌23 نفر نیز توسط نجات غریقانی که با قایق در رودخانه گشت می‌زدند، نجات یافتند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تصریح‌کرد: شهرداری‌ها، استانداری، فرمانداری‌ها و سازمان آب و برق باید کمک کنند تا مردم که به دنبال نشاط و شادابی هستند و شعار ما هم این است که مردم شاداب و با نشاط باشند، به عمل برسد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار