شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸

نخستين داور كشتي اعزامي به رقابت‌هاي المپيك از خوزستان گفت: خوشحالم كه توانسته‌ام در كشتي جايگاهي را براي استانم به دست آورم و اميدوارم بعد از من ديگر داوران خوزستاني  نيز بتوانند اين فرصت را به دست آورند.

اردوان صاحب در گفت‌وگو با ايسنا اظهاركرد: هنگامي‌كه يك ورزشكار، مربي يا داور به مسابقات المپيك اعزام مي‌شود، آموخته‌هاي زيادي را از آن رقابت‌ها به دست مي‌آورد.

وي ادامه‌داد: اعزام من و طالبي، ديگر داور اعزامي از ايران به اين مسابقات مي‌تواند باعث رشد بيشتر داوري استان و كشور شود. ما بعد از بازگشت از اين رقابت‌ها مي‌توانيم مواردي را كه در آن جا ياد گرفته‌ايم به همكاران‌مان در ايران منتقل كنيم.

اين داور خوزستاني درخصوص نحوه گزينش براي حضور در اين مسابقات عنوان‌كرد: سال گذشته در رقابت‌هاي جهاني روماني شركت كردم و در آن جا موفق به كسب درجه المپيكي شدم. بعد از آن‌كه به ما اعلام كردند كه اين درجه را به دست آورده‌ايد، در مسابقات قهرماني اروپا نيز قضاوت كردم.

وي افزود: در اين مسابقات كه مرحله دوم گزينشي المپيك، در صربستان بود، داورهايي كه قرار بود در المپيك قضاوت كنند، شركت كرده بودند كه من و طالبي در آن جا نيز حضور داشتيم.

صاحب خاطرنشان‌كرد: ما يك مرحله گزينشي ديگر هم فروردين ماه در مسابقات گزينشي المپيك در قزاقستان داشتيم كه در سطح آسيا بود و در اين رقابت‌ها نيز شركت كرديم. درنهايت بعد از اين مسابقات، ليست ‌نهايي داوران المپيك اعلام شد.

وي بيان‌كرد: اين ليست شامل 57 داور بود كه توسط فيلا و شخص رييس فدراسيون جهاني كشتي اعلام شد كه من و طالبي هر دو درنهايت براي قضاوت در مسابقات المپيك لندن انتخاب شديم.

اين داور اعزامي به المپيك گفت: براي اولين بار است كه يك داور شهرستاني از ايران براي اين مسابقات انتخاب مي‌شود. از زماني ‌‌كه كشتي به دنيا آمده تاكنون هر داوري كه از كشورمان براي المپيك انتخاب ‌شده، از تهران بوده است.

وي اظهاركرد: هم‌چنين براي اولين بار است كه يك داور خوزستاني براي قضاوت در مسابقات المپيك، انتخاب مي‌شود. اين رقابت‌ها بالاترين ميدان در مسابقات ورزشي است.

صاحب در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا تمرينات خاصي براي داوران اعزامي به المپيك در نظر گرفته شده است؟ گفت: حضور در مسابقات مختلف، حفظ آمادگي و نگه داشتن فيزيك بدني، جزو تمرينات يك داور تاپيش از اعزام به المپيك است.

دبير هيات كشتي خوزستان درباره دو فرنگي‌كار المپيكي استان نيز عنوان‌كرد: ‌عبدولي و اخلاقي صد درصد در اين مسابقات شانس به دست آوردن مدال طلا را دارند.

وي ادامه‌داد: اين دو كشتي‌گير يك مربي بسيار خوب مانند ايرج اسفندياري‌فر را دارند كه يكي از بهترين مربي‌هاي حال حاضر كشورمان است. اگر عبدولي و اخلاقي به المپيك راه پيدا كردند به واسطه زحمات اسفندياري‌فر بوده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار