شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹

رييس اتحاديه توليدكنندگان ميگوي خوزستان گفت: در گذشته 23 واحد توليدي ميگو در استان وجود داشت اما هم‌اكنون به دليل كمبود نقدينگي و عدم تخصيص اعتبارات به توليدكنندگان ميگو، اين تعداد به 18 واحد فعال كاهش يافته و آن‌ها را با مشكل خروج از چرخه توليد مواجه كرده است.

علي معلم در گفت‌وگو با ، عنوان‌كرد: از ابتداي امسال عمليات آماده‌سازي و ذخيره‌سازي بچه ميگو در مزارع استان آغاز شد اما به دليل عدم اجراي مصوبه دولت در خصوص بخشودگي جرايم بانكي كه قرار بود سال‌گذشته اجرا شود، توليدكنندگان با مشكلات كمبود نقدينگي مواجه هستند و اين امر موجب كاهش توليد ميگو در خوزستان مي‌شود.

وي افزود: به كمك نمايندگان مجلس سه ميليارد تومان از طريق صندوق توسعه بخش كشاورزي به توليد ميگو در خوزستان اختصاص يافت ولي تاكنون مبلغي به توليدكنندگان پرداخت نشده است.

معلم هشدار داد: اگر اعتبارات به‌موقع پرداخت نشود توليدكنندگان تا چند روز آينده وارد مرحله بحراني توليد مي‌شوند كه خسارات آن براي توليدكننده جبران‌ناپذير است.

رييس اتحاديه توليدكنندگان ميگوي خوزستان تصريح‌كرد: در تامين سوخت مشكلات زيادي داريم، به طوري كه يكي از معضلات مهم در توليد ميگو تامين سوخت است. با توجه به اين‌كه توليدكنندگان ميگو كمبود نقدينگي داشتند، به همين دليل نتوانستند به موقع با توليدكنندگان بچه ميگو قرارداد بندند و اين امر موجب كاهش توليد امسال خواهد شد.

معلم يادآورشد: در حال حاضر در مرحله‌اي از توليد هستيم كه نياز به غذاي ميگو است و اگر براي تامين مواد اوليه رسيدگي نشود با مشكلات زيادي مواجه مي‌شويم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار