شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
 دبير اجرايي خانه كارگر خوزستان گفت: سختي و نداشتن امنيت محيط كار كارگران ،سن بعد از بازنشستگي اين قشر را كم مي كند.

آقايار حسيني شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: طبق آماري كه از سوي پزشكي قانوني استان اعلام شده است آمار حوادث محل كار افزايش يافته اما طبق آمار و گفته هاي مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان خوزستان اين آمار كاهش يافته است.

وي گفت: آمار حوادث محل كار در سال گذشته رشد داشته است و كارگران در محيط كار خود امنيت لازم را ندارند. دبير اجرايي خانه كارگر خوزستان افزود: آمار حوادث و بيماري هاي شغلي كارگران بالا است و اكثر كارگران بعد از بازنشسته شدن دچار بيماري هاي زيادي مي شوند كه باعث مي شود مدت زمان زيادي زنده نمانند.

حسيني گفت: وضعيت روحي و جسمي بسياري از كارگران بسيار نامطلوب است و متاسفانه توجه به اين مهم بسيار كم است. وي عنوان كرد: در گذشته معاينات قبل از كار و در حين كار انجام مي گرفت و سلامت جسمي فرد پايش مي شد اما اين معاينات در سال هاي اخير ديگر انجام نمي شود و سلامت كارگر چندان مورد توجه نيست.

دبير اجرايي خانه كارگر خوزستان با اشاره به اينكه بر بيمه شدن كارگران نظارتي وجود ندارد افزود: بسياري از كارفرمايان كارگران خود را بيمه نمي كنند و نظارتي بر بيمه كارگران وجود ندارد، بحث بيمه كارگران بايد مهندسي شود و به طور جدي به اين مهم رسيدگي شود.

حسيني افزود: حداقل حقوقي كه در زمان حاضر به كارگران پرداخت مي شود هشت ميليون و 120 هزار ريال است كه جوابگوي نياز خانواده كارگران نيست. وي گفت: نداشتن امنيت شغلي و نامتناسب بودن عرضه و تقاضاي نيروي كار موجب مي شود كه كارگران امنيت كاري نداشته باشند و امكان پيگيري مطالبات خود را نداشته باشند.

دبير اجرايي خانه كارگر استان خوزستان بيان كرد: يكي از دستگاه هايي كه در اهواز كارگران آن همواره دچار مشكل هستند شهرداري است كه هميشه كارگران اين دستگاه چند ماه حقوق دريافت نمي كنند.

حسيني عنوان كرد: در زمان حاضر يك ميليون كارگر بيمه شده در استان در حال فعاليت هستند تعداد كارگران بسيار بيشتر از اين ميزان است و كارگران زيادي هستند كه زيرپوشش بيمه نيستند.
وي گفت: بيشتر قراردادهايي كه در سال هاي اخير با كارگران منعقد مي شود در مدت زمان زير يك ماه است و اين كار باعث مي شود كه كارگران برنامه ريزي براي زندگي و آينده خود نداشته باشند و از زندگي نااميد هستند.

دبيراجرايي خانه كارگر استان اظهار كرد: انعقاد قرارداد در زمان كوتاه براي اخراج راحت كارگران و جلوگيري از طلب مطالبات از سوي كارگران توسط كارفرمايان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار