اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
دکتر حسن دادخواه

یکی از اهداف آیین بزرگداشت شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه، شناساندن نقش و اهمیت نیروی انسانی در پیشبرد و توسعه دانشگاه و لزوم بزرگداشت و قدردانی از آنان است. با توجه به این هدف مهم،چه نیکوست تا در برهه شغلی کارکنان و تا پیش از فرارسیدن زمان بازنشستگی آنان، به شکل سمبلیک و به نمایندگی از تمام کارمندان سخت کوش، از کارمندان نمونه قدردانی شود تا دیگر کارکنان بدانند که خدمات آنان مورد توجه مدیران است و چنانچه در انجام وظایف خویش خلاقیت و نوآوری و بهره وری نشان دهند، آنان نیز مورد تشویق و تجلیل قرار می گیرند.

هدف نگارنده از این یادداشت تنها ابراز دوستی و سپاسگزاری از یک کارمند وظیفه شناس و نمونه نیست، چه در این صورت، نامه ای خصوصی برای او می نوشتم. اهداف من افزون بر قدردانی و بزرگداشت و تشویق یکی از  کارمندان نمونه، عبارتند از:

1_ تاکید بر رعایت اصل شایسته گزینی در استخدام کارمند برای دانشگاه.
2_ استفاده بهینه از توان کاری و تخصصی کارمندان و بکار گیری ایشان در پست و مسئولیت های متناسب با توان علمی و اجرایی آنان.
3_ بهره مند ساختن کارمندان و کارکنان از حقوق قانونی و کوشش مدیران برای بهبودی وضعیت معیشتی آنان.
4_ به حساب آوردن نقش کارمندان وظیفه شناس در اداره نیکوی سازمان .
ناگفته روشن است که وجود کارمندان وظیفه شناس در مراکز آموزشی و دانشگاه ها، می تواند در تربیت دانشجویان که مدیران آینده جامعه هستند، نقش موثری داشته باشد و شخصیت منظم و خدمتگذاری از آنان بسازد. دانشجویان به جهت گذراندن دست کم چهار سال در مراکز آموزش عالی، خواه ناخواه از محیط خویش، تاثیرات زیادی می گیرند.

ایرج عسکری، از کارمندان دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 1368 به استخدام دانشگاه درآمد و تا کنون در مسئولیت های اداری چون رییس دبیرخانه متمرکز ، رییس هیات مدیره صندوق قرض الحسنه ، رییس دبیرخانه نظارت بر تشکل ها، عضو هیات موسس ستاد رفاهی کارکنان، مدیر داخلی و مسول دفتر معاون پژوهشی، مدیر داخلی و رییس دبیرخانه و مسول دفتر مدیر خدمات وبالاخره مسول دفتر ریاست دانشگاه  به انجام وظیفه مشغول بوده و در این مدت ، به عنوان یک کارمند نمونه همواره مورد احترام مدیران دانشگاه و ارباب رجوع بوده است. وی از اردیبهشت سال جاری وارد مرخصی های قبل از بازنشستگی شده  و از اول تیرماه 96 بازنشسته می شود.
آقای عسکری، فردی خوش ذوقی است و قلم و نگارشی زیبا دارد. خوش طبع است و اشعار قابل قبول و استواری سروده است. کتاب شعر او با نام  پنجره انتظار، چاپ شده و دو مجموعه شعری نیز آماده چاپ دارد. افزون بر این، دو  جزوه با عنوان اصول منشی گری و آیین نگارش گردآورده که مورد استفاده همکاران قرار گرفته است. 
چند دوره کارمند نمونه و برگزیده شدن در دو جشن پنجاه و شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه را نیز در کارنامه دارد.
از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی ایشان می توان به داشتن نظم کاری، رعایت احترام نسبت به ارباب رجوع به ویژه اعضای هیئت علمی و پیشکسوتان دانشگاه، پشتکار و داشتن حافظه قوی و علاقه مندی به محیط شغلی و خوش زبانی اشاره نمود.
او سال هاست که مسئول دفتر ریاست دانشگاه است و همکاری با چند رییس دانشگاه را تجربه کرده  و با چند معاون دانشگاه در دوره های مختلف کار کرده است.

اداره دفتر ریاست دانشگاه به عنوان مرکز فرماندهی کل دانشگاه ، شب و روز نمی شناسد و تعطیل بردار نیست و ایشان به عنوان کارشناس مسئول پا به پای رییس دانشگاه تا پاسی از شب در محل کار خود حاضر است.
در خانه و در وقت استراحت نیز بعضا پاسخگوی تماس های تلفنی دانشگاهیان و راهنمایی کردن آنان است .
او به معنای واقعی یک مستخدم دستگاه است و بدون توجه به باورهای شخصی خود و دیگران، کوشش می کند تا برای دستگاه مفید باشد.
وی در تمام ساعات کاری، بطور فشرده کار مفید انجام می دهد و لحظه ای از وقت اداری را به بیهودگی نمی گذراند. برای ایشان و خانواده گرامی او، روزها و لحظات خوش همراه با تندرستی آرزومندیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار