اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
در حالی که تهیه کنندگان دورهمی در گفت و گویی که از برنامه «شماوسیما» در تلویزیون پخش شد به قراردادشان با تلویزیون برای تولید بیش از 150 قسمت اشاره کردند، مشخص شد که این برنامه از قسمت 10 به بعد بدون کارگردان در حال تولید است یا در بهترین حالت مهران مدیری موقتا آن را سرپرستی می کند.
برنامه «دورهمی» که از ابتدای سال جدید دو شب در هفته از طریق شبکه نسیم مهمان خانه های مردم شده است از همان ابتدا با حواشی متعددی مواجه شد. 

به گزارش عصرایران، اوج حواشی از جایی نشات گرفت که مهران مدیری روی آنتن موهای سر مهمانش و بعدها سبیل جاودانه ی سروش صحت را تراشید تا واکنش ها به این اقدام او اوج بگیرد. در ادامه بحث تقلید این برنامه از یک برنامه تلویزیونی هندی مطرح شد که باعث شد واکنش های تندی علیه آن شکل بگیرد و اتهام کپی متوجه عوامل و سازندگان این برنامه باشد. دورهمی که با شکل و فرم جدیدی در تلویزیون ایران اجرا می شد با تذکر مدیران صداوسیما به سازندگان آن بابت رفتارهای به گفته ی آنها تحقیرآمیز مهران مدیری با مهمانان و مردم حاضر در برنامه بود ادامه یافت.

اما در حالی که تهیه کنندگان دورهمی در گفت و گویی که از برنامه «شماوسیما» در تلویزیون پخش شد به قراردادشان با تلویزیون برای تولید بیش از 150 قسمت برنامه اشاره کردند، مشخص شد که این برنامه از قسمت 10 به بعد بدون کارگردان در حال تولید است یا در بهترین حالت مهران مدیری موقتا آن را سرپرستی می کند. برنامه ای که از همان ابتدا عدم درج اسم کارگردانش در تیتراژ آن باعث بروز حواشی متعددی شده بود و عده ای کارگردان دورهمی را مهران مدیری می دانستند. اما کارگردان واقعی برنامه دورهمی کسی نبود جز مهراب قاسم خانی؛ شخصی که گمان می رفت فقط به عنوان سرپرست نویسندگان و یا در نهایت یکی از طراحان اصلی با این برنامه همکاری می کند اما گفت و گوی او با روزنامه سینما نکات متعددی را مشخص کرد.

مهراب قاسم خانی که این روزها در تلویزیون ممنوع الکار است می گوید: «شروع ماجرای دورهمی اینگونه بود که طرحی براساس یک برنامه هندی در سازمان صداوسیما مصوب شده بود و از طرف تهیه‌کنندگان برنامه از بنده برای نویسندگی و کارگردانی آن دعوت شد. قسمتی از آن برنامه را دیدم و از سروشکل فرمی آن خوشم آمد اما احساس کردم فرم نمایشی‌ آن قابل اجرا در ایران نیست. به شرط رسیدن به سروشکلی متفاوت برای این بخش‌ها کار را قبول کردم و از همان زمان هم تیم نویسندگان برای طراحی مشغول شدند. در همین بازه هم به عنوان کارگردان شروع به انتخاب کست بازیگران کردم.»

او در ادامه درباره ممنوع الکاری اش می گوید:«باور کنید هنوز هم نمی‌دانم! این ممنوعیت یکی دو ساله در تلویزیون دلیلی دارد که خودم از آن بی‌اطلاعم. البته نه مدیران سابق علاقه‌ای به همکاری با بنده داشتند و نه مدیران فعلی! ابتدا متوجه شدم در برخی برنامه‌ها حتی به عنوان مهمان هم امکان حضور ندارم. هم من و هم پیمان با چنین شرایطی مواجه بودیم. بعد گفتند نامت هم نباید باشد. اینگونه «دورهمی» بدون نام من روی آنتن رفت. همه تیم تولید و حتی شخص مهران مدیری بعد از تصمیم من در موقعیت بدی قرار داشتند. بالاخره خودم اصرار کرده بودم که تک تک آن‌ها به کار بپیوندند. اما خودم بعد از خداحافظی از مهران خواستم که کارگردانی را برعهده بگیرد. به نظرم از اینجا به بعد باید اسم مهران مدیری به‌عنوان کارگردان در تیتراژ درج شود. امیدوارم شاهد خداحافظی شخصی از این گروه نباشیم. آنها حتی به من گفتند حق نداری در لوکیشن برنامه هم حاضر شوی.»

باید صبر کرد و دید سرنوشت برنامه دورهمی که به گفته تهیه کنندگانش در 150 قسمت باید تولید شود در حالی که از قسمت 10 به بعد مشخص نیست کارگردان واقعی اش چه کسی است به کجا خواهد رسید؟ این برنامه این روزها از شبکه نسیم پخش می شود و با استقبال نسبی مخاطبان تلویزیون مواجه شده است. برنامه ای که همه آن را متعلق به زوج مهران مدیری و مهراب قاسم خانی می دانستند و اکنون باید دید آیا مدیری زیر بار مسئولیت سنگین کارگردانی اثری که از ابتدا قرار بود فقط در آن ایفای نقش کند می رود یا خیر؟ 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار