اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
وقتی عاطفه انسانی با انگیزه های الهی دست به دست هم دهند معجزه ای می كنند كه هیچ قلم و زبانی به توصیف آن قادر نخواهد بود.
 
به گزارش ایرنا، عده ای بر این باورند در دوره ای زندگی می كنیم كه مهربانی و انسانیت رنگ باخته و دیگر كسی را به كسی كاری نیست اما باز هم حكایت هایی می شنویم و می بینیم كه اندیشه رنگ باختن عاطفه ها را به چالش می كشد.

هنوز هستند انسانهای فرشته ای كه با وجود هزاران مشغله و مشكلات، باز هم به فكر همنوعان خود هستند و آنان را رها نمی كنند. اینكه هر روز صبح یك معلم، شاگرد معلول خود را از خانه اش به مدرسه بیاورد و دوباره پس از پایان درس و كلاس باز هم او را به خانه باز گرداند و در كلاس درس نیز وقت خود را وقف او كند كمتر در باور ما می گنجد.

این معلم كه اخیرا در زمره 13 معلم فداكار كشور معرفی شده در روستای دولاب خضرآباد از توابع شهرستان اشكذر استان یزد زندگی می كند و نامش 'علیرضا هادی نژاد' است. این آموزگار هر روز صبح ابوالفضل دهقان دانش آموز معلولش را از منزل تحویل می گیرد و پس از پایان زمان مدرسه و آموزش دوباره او را در منزل تحویل خانواده اش می دهد.

نیت او قربت الی الله و كسب رضای الهی است و جز این هم انتظاری از او نیست. هادی نژاد با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز یزد در گفت و گویی صمیمانه با خبرنگار ما با بیان اینكه 6 سال در این روستا به حرفه معلمی مشغول است می گوید: در نخستین روز سال تحصیلی سال 89 اولین روز معلمی ام حدود ساعت هشت و نیم دیدم پدری فرزند خود را كه از ناحیه پا معلول بود به كلاس آورد.

وی با بیان اینكه ابوالفضل به علت اینكه 6 ماهه به دنیا آمده قادر به راه رفتن نیست ، افزود: پدرش وقت رفتن به من گفت چه زمانی دنبال فرزندم بیام كه گفتم من او را به منزل خواهم آورد. این معلم ایثارگر اظهار كرد: مدت سه ماه هر روز ظهر پس از تعطیل شدن مدرسه او را به منزلشان می بردم تا اینكه یك روز مادرش او را با ویلچر به مدرسه آورد و گفت پدرش برای كار به مناطق شرقی كشور رفته است.

هادی نژاد با بیان اینكه در این روستا بدلیل كمبود دانش آموز كلاسها بصورت چند پایه اداره می شود، خاطرنشان كرد: مدرسه در بلندی روستا قرار دارد و وقتی دیدم مادرش به سختی و نفس زنان ابوالفضل را به مدرسه آورده ، قلبم لرزید كه این مادر برای تحصیل فرزندنش از هیچ تلاشی دریغ نمی كند با خود تصمیم گرفتم كه هر روز صبح دنبال ابوالفضل بروم.

وی اظهار كرد: 6 سال است كه هر روز او را با خودروی شخصی ام به مدرسه می آورم و دوباره به خانه اش باز می گردانم و از اینكه توانستم در تحصیل این دانش آموزی نقشی داشته باشم خوشحال هستم.

این معلم با توجه به اینكه دانش آموزش قادر به راه رفتن نبود او را بغل می كرد و برای پاسخ پرسشها پای تخته سیاه می برد تصریح كرد: همچنین راه رفتن با زانو روی فضای كلاس برای ابوالفضل مشكل بود برای همین تصمیم گرفتم تمام مدرسه را فرش كنیم تا هر زمانی كه او بخواهد پای تخته سیاه بیاید و رفت و آمدش سخت نباشد.

هادی نژاد در حالیكه بغض گلویش گرفته بود، گفت: همچنین وقتی مشاهده می كردم كه بچه ها باهم بازی می كنند اما ابوالفضل مجبور است در گوشه ای بنشیند و به آنها نگاه كند یكدفعه فكری در ذهنم جرقه زد و رفتم فوتبال دستی و وسایل دارت خریدم كه او هم بتواند با همكلاسی خود بازی كند.

وی اظهار كرد: همچنین بعدها تخته وایت برد برایش تهیه كردم كه تا حدی مشكلات او رفع شود. هادی نژاد با بیان اینكه معلمان روستاهای اطراف هم من را در این امر همراهی می كردند افزود: پس از پخش گزارش در شبكه های فضای مجازی ، بسیاری از خیرین هم از داخل و خارج از كشور برای كمك به این دانش آموز و دیگر دانش آموزان تماس گرفتند.

وی خاطرنشان كرد: برخی از خیرین هزینه درمان ، فیزتوپراپی و تختخواب وی را در منزل تقبل كردند.
این معلم یادآور شد: در روز تولد امام علی (ع) به كمك خیرین تمام دانش آموزان این مدرسه به همراه خانواده هایشان به مشهد مقدس رفتند. هادی نژاد اظهار كرد: در این سه روز كه در مشهد بودیم هر روز او را به پای ضریح حضرت امام رضا (ع) بردم و از این كارم خوشحال می شدم.

این معلم فداكار گفت: هرگز از كار خود خسته نشدم و هر روز با انرژی و نشاط بدنبال او می روم. وی با بیان اینكه ابوالفضل دانش آموز مهربانی است خاطر نشان كرد: با وجود آنكه كلاس من چند پایه است بارها مشاهده می كنم كه كشان كشان می آید و برای من چای می ریزد.

این معلم با بیان اینكه ابوالفضل همیشه از رفتن من از روستا استرس دارد، گفت: همیشه به من می گفت شما از این مدرسه نروید من شما را دوست دارم. هادی نژاد افزود: از اینكه تحصیلات ابتدایی اش امسال به پایان می رسد و به دوره راهنمایی راه می یابد خوشحال هستم اما از اینكه شاید نتوانم معلم او باشم ناراحت هستم.

وی خاطرنشان كرد: از آنجایی كه ابوالفضل از سال آینده در دوره متوسطه اول مشغول به تحصیل خواهد شد قصد دارم در صورت موافقت آموزش و پرورش یزد مقطع خودم را تغییر و شاگردم را تاپایان این دوره همراهی كنم. هادی نژاد اظهار كرد: درس خواندن و ادامه تحصیل ابوالفضل برای من مهم است و دوست دارم همیشه با او باشم.

این معلم فداكار گفت: برنامه ریزی شده كه ابوالفضل برای ادامه تحصیل به مدرسه شبانه روزی كه در 30 كیلومتری روستای ولاب قرار دارد منتقل شود ضمن انكه برای خانوده اش هم منزلی تامین كنیم. این معلم كه خود دارای یك فرزند یكساله است گفت: من ابوالفضل را همچون فرزند خود دوست دارم و هیچ كمكی را از او دریغ نمی كنم، اقدام های من برای این دانش آموز كمترین كاری است كه از دست من بر می آید و دوست دارم بیشتر از این او را كمك كنم.

وی یاد آور شد: خیلی از معلم ها هستند كه برای دانش آموزانشان تلاش می كنند كه كارهای من بسیار ناچیز است، در این 6 سال؛ تابستان كه مدرسه تعطیل بود به دیدنش می رفتم و جویای احوالش بودم. این معلم فداكار اضافه كرد: اداره كل آموزش وپرورش استان یزد در این مدت وی را در این امر خداپسندانه همراهی كردند.

هادی نژاد در پایان با اشاره روز معلم ، این روز را به همه فرهنگیان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت تبریك گفت. ابوالفضل دهقان دانش آموز معلول هم به خبرنگار ایرنا گفت: من دوست دارم در آینده معلم بشوم و معلم(هادی نژاد) خود را بسیار دوست دارم.

وی افزود: دوست دارم همه بچه ها درس بخوانند و همه چیز را یاد گیرند. این معلم كه اصلیت ابركوهی دارد ساكن شهر یزد است و مسیر یكساعت و نیمه روستا را برای تعلیم و تربیت دانش آموز طی می كند و تحصیلاتش كارشناسی ارشد است.

معلم نامبرده در سال 94 در جشنواره جلوه های معلمی از سوی وزارت آموزش و پرورش بعنوان معلم فداكار كشوری مورد تجلیل قرار گرفت. اكنون 9 دانش آموز دختر و پسر در پایه های مختلف تحصیلی در مدرسه روستای دولاب خضرآباد اشكذر تحصیل می كنند. معلمان فداكار كسانی هستند كه فراتر از وظایف سازمانی خود برای دانش آموزان ایثار و فداكار قابل توجهی انجام می هند. در استان یزد 195 هزار دانش آموز در یكهزار باب مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

دولاب، روستایی از توابع بخش خضرآباد شهرستان اشكذر در استان یزد است اشكذر با وسعت 5486 كیلومتر مربع در شمال غربی استان قرار دارد دارای دو بخش مركزی و خضرآباد و دو دهستان خضرآباد و رستاق است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار