اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
رییس اتحادیه زنبورداران خوزستان گفت: عسل بهاره خوزستان در سطح بین المللی بی رقیب است و کیفیت و طعم آن منحصر به فرد و قابلیت صادرات را دارا است.
 
امین کریمی ، اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت عسل بهاره از 20 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد یافت، پیش بینی می‌کنیم تولید این نوع عسل نسبت به سال 93 افزایش یابد و از هر کندوی عسل حدود 4 تا 5 کیلوگرم عسل خالص و بدون تغذیه، تولید شود.
 
وی افزود: صادرات عسل استان به کشورها بسیار ناچیز و از طریق مجاری غیر رسمی صورت می‌گیرد و سالانه یک تن عسل به کشورهای عراق، کویت، امارات، قطر و بحرین صادر می‌شود.
 
کریمی تصریح کرد: اداره محیط زیست شرکت نفت موظف است در مناطق استقرار چاه نفت، پس از اتمام کار این چاه‌ها اقدام به کاشت درخت کند و این اداره می‌تواند درختان بومی کنار و اکالیپتوس را کشت و آن‌ها را در اختیار زنبورداران قرار بدهد.
 
وی با اشاره به مناطق بکری که در اختیار سازمان آب و برق و مدیریت سدهای استان قرار دارد، بیان کرد: می‌توان این مناطق را با هماهنگی اتحادیه و همکاری سازمان آب و برق و مدیریت سدها در اختیار زنبورداران قرار داد تا خالص ترین و بهترین عسل تولید شود.
 
کریمی گفت: تمام این اقدامات بدون صرف هیچ هزینه‌ و ارزی از سوی دولت، در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال قابل انجام است و ما حاضر به انعقاد تفاهم نامه در این زمینه‌ها با اداره محیط زیست شرکت نفت و سازمان آب و برق هستیم که در این صورت اشتغالزایی عظیمی در صنعت زنبورداری ایجاد خواهد شد.
 
وی بیان کرد: برنامه ریزی ویژه برای صادرات عسل در قدم اول، فراهم نمودن امکانات و زیرساخت‌ها و انعقاد تفاهم نامه‌ها با سازمان آب و برق و مدیریت سدها و اداره محیط زیست شرکت نفت در جهت افزایش تولید را می‌طلبد.
 
رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان عنوان کرد: با اقدامات و تمهیدات مذکور می‌توان کار را به سرعت پیش برد و در یک بازه زمانی یکساله با انعقاد و اجرایی شدن این تفاهم نامه‌ها تولید عسل را افزایش داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار