اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
علي سالمي 

شايسته است در هفته گراميداشت مقام معلم، يادي از معلمان شهيد خرمشهر شهر ايثار و پايمردي و شهيداني چون بهروز مرادي كنيم.

معلم هاي شهيد با شروع جنگ تحميلي، كلاس درس، مدرسه، گچ و تخته سياه را رها كردند و خود دانش آموز جهاد، ايثار و شهادت شدند و بدين ترتيب مشق جنگ كردند.  الحق چه زود خود معلم رزم شدند و در دفاع مقدس، كلاس آنها سنگر و گچ و مداد آنها، تفنگ شد و به قداست و شرافت شغل معلمي افتخار شهادت را هم افزودند.

شهيد بهروز مرادي يكي از آن معلمان است كه در 45 روز آغاز جنگ رشادت هاي فراواني از خود بر جاي گذاشت و از آخرين مدافعان مقاومت خرمشهر بود، وي تا لحظات آخر مقاومت، در شهر ماند و يكي از آخرين نفراتي بود كه از شهر خارج و تا آزاد سازي در بخش شرقي خرمشهر مستقر شد.

سوم خرداد 1361 بهروز به ياد روزهايي افتاد كه معلم بود از اين رو يك سرمشق تكليف به همه ملت ايران داد كه سراسر پيام بود و ماندگار شد.  بهروز نوشته اي بر تابلوي ورودي شهر بدين مضمون نوشت ' به شهر خرمشهر خوش آمديد، جمعيت 36 ميليون نفر' 

خرمشهر ديگر شهر او و من خرمشهري نبود، بلكه شهر دوم تمام ملت ايران شده بود. شايد پيام شهيد بهروز مرادي در اين عبارت اين بود كه همه ملت ايران در آزاد سازي خرمشهر سهم دارند و شايد هم براي 36ميليون جمعيت آن روز كشور مشق و تكليف كرد كه براي بازسازي شهر بپاخيزند.
شهيد بهروز مرادي در تاريخ چهارم خرداد سال 67 در شلمچه به شهادت رسيد و به قافله ياران شهيدش ملحق شد. 

نام بهروز براي هميشه در كنار شهيداني چون محمد جهان آرا، احمد شوش، بهنام محمدي، امير رفيعي، رضا دشتي، محمود ربيعي، جمشيد برون به يادمان مي آورد كه روزي روزگاري قرار بود، خرمشهر براي ايراني ها نباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار