اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
 فرماندار ریگان با اشاره به وقوع توفان شن و بروز پدیده ریزگردها از ساعاتی قبل در این شهرستان گفت: توفان شن 42 ریگانی را راهی مراكز درمانی كرد.

امین باقری ر گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توفان شدید شن به همراه غلظت ریزگردها موجب بروز مشكلات تنفسی برای شهروندان ریگانی شده است. وی اظهار كرد: توفان شدید شن در ریگان به همراه افزایش غلظت ریزگردها اهالی 13 روستای شهرستان ریگان را خانه نشین كرد. 

فرماندار ریگان گفت: توفان شن راه 13روستای این شهرستان را بست كه با تلاش نیروهای راهداری اكنون این راه ها باز است. وی همچنین گفت: تمام مراكز بهداشتی درمانی این شهرستان در حالت آماده باش به سر می برند و ستاد بحران ریگان در محل فرمانداری این شهرستان تشكیل جلسه داده است. 

وی اظهار كرد: شدت غلظت ریزگردها و تكرار توفان شن در ریگان موجب بروز مشكلاتی برای ساكنان این شهرستان شده است.  باقری گفت: غلظت ریزگردها در ریگان هم اكنون در حال افزایش است كه با تداوم این پدیده بر تعداد بیماران تنفسی در این شهرستان افزوده خواهد شد. 

فرماندار ریگان با اشاره به اینكه توفان صبح امروز سه شنبه به مدت یك ساعت جاده ریگان - چابهار را بسته است، افزود: این مسیر با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.  وی ریگان را یكی از شهرستانهای بحرانی استان كرمان در زمینه بروز ریزگردها و توفان شن معرفی و تصریح كرد: بروز مكرر پدیده ریزگردها در ریگان زندگی را برای اهالی این شهرستان دچار مشكل كرده است. 

وی خشكسالی های چند سال اخیر و از بین رفتن پوشش گیاهی را از جمله دلایل بروز ریزگردها در این شهرستان عنوان كرد. فرماندار ریگان با اشاره به اینكه در سفر مدیركل محیط زیست استان كرمان به ریگان مقرر شد ایستگاه پایش ریزگردها در این شهرستان احداث شود گفت: تاكنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است. 

توفان شن روز سه شنبه در ریگان، دید افقی را در جاده ترانزیت ریگان - چابهار به كمتر از 10 متر رسانده بود. توفان شن به همراه بروز ریزگردها كه از ساعاتی قبل در ریگان آغاز شده همچنان موجب كندی عبور و مرور در محورهای روستایی این شهرستان شده است.

مركز شهرستان ریگان در 285 كیلومتری شرق كرمان قرار دارد و از كانون های بحرانی این استان به شمار می رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار